خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورای عالی کار:

ساختار سه کارخانه ایرانیت‌ سازی تغییر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۳

چکیده: بسیاری از کارگران شاغل و یا بازنشسته شده کارخانه‌های سازنده ایرانیت سیمانی به دلیل عوارض تنفس آزبست به بیماری‌های مزمن تنفسی و در مواردی سرطان ریه مبتلا هستند. / بر اساس مصوبه شورای عالی کار ساختار کارخانه‌های «کرمانیت»، «فارسیت» و «ایرانیت» شعبه اصفهان در جهت تولید ایرانیت بدون آزبست تغییر خواهد کرد.

عضو کارگری شورای عالی کار از موافقت این شورای عالی برای تغییر ساختار در سه کارخانه تولید کننده ایرانیت سیمانی خبر داد.

«محمدرضا بقائیان» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار ساختار کارخانه‌های «کرمانیت»، «فارسیت» و «ایرانیت» شعبه اصفهان در جهت تولید ایرانیت بدون آزبست تغییر خواهد کرد.

بقائیان با بیان اینکه تعداد کارگران شاغل در صنعت ساخت ورق‌ها و لوله‌های سیمانی حداقل ۶ هزار نفر برآورد می‌شود، افزود: بسیاری از این کارگران در طی ۲ سال گذشته به دلیل موقت بودن قراردادهای کار تعدیل شده‌اند و در حال حاضر در این کارخانه‌ها تنها کارگران قرارداد دائم حضور دارند که آن‌ها نیز منتظر رسیدن به شرایط بازنشستگی هستند.

به گفته این مقام کارگری در حال حاضر در کشور حدود یازده کارخانه سازنده ورق‌های سیمانی وجود دارد که فعالیت تمامی این کارخانه‌ها از حدود ۲ سال پیش با دستور دولت متوقف شده‌ است.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح تغییر ساختار و تولید ایرانیت بدون آزبست در این سه کارخانه، می‌توان نسبت به بازگشایی کارخانه‌های تولید کننده ورق‌های سیمانی و بازگشت به کار دوباره کارگران آن‌ها امیدوار بود.

وی در خصوص دلیل توقف فعالیت این کارخانه‌ها گفت: ماده شیمیایی آزبست یکی از مواد اولیه اصلی ساخت صفحه‌ها و لوله‌های سیمانی محسوب می‌شود که این ماده از سوی پزشکان به عنوان یک آلاینده مسموم و عامل اصلی شیوع بیماری‌های تنفسی و سرطانی شناخته شده‌ است.

وی یادآوری کرد: از آنجا که بسیاری از کارگران شاغل و یا بازنشسته شده کارخانه‌های سازنده ایرانیت سیمانی به دلیل عوارض تنفس آزبست به بیماری‌های مزمن تنفسی و در مواردی سرطان ریه مبتلا هستند، سرانجام دولت حدود ۲ سال پیش طی مصوبه‌ای استفاده از ماده آزبست را ممنوع اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز