خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان خبر داد:

تجمع کارگران «آلدا» در اعتراض به تعویق حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۳۹

چکیده: این کارگران علاوه بر تعویق سه ماه حقوق باتوجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز خواستار دریافت عیدی و پاداش پایان سال خود هستند.

دبیر خانه کارگر سمنان از اعتراض صنفی ۶۰ کارگر کارحانه «آلدا» در واکنش به سه ماه حقوق معوقه، خبر داد.

«حبیب الله محقق» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۶۰ کارگرکارخانه آلدا که در زمینه تولید یراق آلات خطوط انتقال نیرو و دکل‌های فشار قوی برق در دامغان فعالیت دارد در واکنش به بی‌توجه‌ای کارفرما به پرداخت معوقات حقوقی کارگران، به نشانه هشدار بیش از نیم ساعت دست از کار کشیده و در محل فعالیت خود تجمع کردند.

وی در تشریح جزئیات تحصن کارگران آلدا گفت: این کارگران علاوه بر تعویق سه ماه حقوق باتوجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز خواستار دریافت عیدی و پاداش پایان سال خود هستند.

او با بیان اینکه با هشدار کارگران کارفرما وعده داد حداکثر تا روز دوشنبه بخشی از مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند افزود: پس از حضور کارفرما در جمع کارگران متحصن و طرح وعده‌هایی برای حل مشکلات صنفی کارگران، اعتراض صنفی خاتمه یافت.

این فعال کارگری در بخش پایانی سخنان خود به نقل از کارگران مدعی شد که کارفرما تعدادی از کارگران این کارخانه را به اخراج تهدید کرده است در حالی که این کارگران فقط پی گیر مطالبات صنفی و قانونی سایر همکارانشان بوده‌اند.

ایلنا پیش از این، در تاریخ هفتم اسفندماه ازاعتراض کارگرانبه تعویق سه ماه حقوق خود خبر داده بود. در این گزارش «همایون بایگان» رئیس هیت مدیره و قائم مقام مدیرعامل کارخانه آلدا ضمن تایید تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران، شرایط بحرانی این واحد تولیدی را ناشی از مشکلات فروش محصولات تولیدی این کارخانه در گذشته دانسته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز