خبرگزاری کار ایران

ازگشت کارگران معترض به کرداستان:

۴ ماه از معوقات حقوقی کارگران فولاد زاگرس پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۹۱

چکیده: این تجمع بعد اظهر امروز در حالی به پایان رسید که کارگران شب گذشته را تا صبح در کنار خیابان‌ها اطراف وزارت کار به صبح رساندند.

پس از تجمع روز گذشته کارگران کارخانه فولاد زاگرس در مقابل وزارت کار، ۴ ماه از مجموع ۸ ماه معوقات حقوقی ۲۲۴ کارگر کارخانه «فولاد زاگرس» پرداخت شد.

یکی از کارگران کارخانه فولاد زاگرس در این باره به ایلنا گفت: در پی سفر کارگران فولاد زاگرس از کردستان به تهران و تجمع در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ‌‌‌نهایت کارفرما بعد از ظهر امروز(دوشنبه) مطابق صورت جلسه‌ای که بیان نمایندگاتن کارگران و کافرما و سهامداران این کارخانه در حضور معاون روابط کار این وزارتخانه به امضا رسید، کارفرما مکلف شده بود تا پایان وقت اداری امروز نیمی از مطالبات حقوقی کارگران را پرداخت کند.

او تعداد کارگران این کارخانه را ۲۷۴ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۵۰ نفر از کارگران به تهران آمده‌اند اما کارفرما حقوق ۵۰ کارگر شاغل در این کارخانه را به دلیل آنکه آنان شاکی مطالبات خود نیستند و هم اکنون نیز رابطه کاری مستقیمی با کارخانه دارند پرداخت نکرده است.

به گفته وی، این ۵۰ کارگر مطالبات مشابه کارگران بیکار شده دارند که کارفرما به بهانه‌های مختلف از پرداخت حقوق آنان خوداری کرد.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در ادامه افزود: این تجمع بعد اظهر امروز در حالی به پایان رسید که کارگران شب گذشته را تا صبح در کنار خیابان‌ها اطراف وزارت کار به صبح رساندند.

او در خاتمه با بیان اینکه کارگران اکنون تهران را به مقصد شهرستان قروه ترک کرده‌اند، گفت: کارگران قصد دارند مابقی مطالبات خود را بعد از ایام تعطیلات نوروز پی‌گیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز