خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق حقوق رخ داد:

تجمع کارگران پیمانی اداره آب و فاضلاب اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۷۶

چکیده: ۳۰۰ اپراتورهای پمپاژ شرکت آب و فاضلاب اهواز که به عنوان موتورچی و پمپ‌چی فاضلاب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند، حدود پنج ماه از معوقات حقوقیشان که مربوط به سال گذشته(۹۲) است را دریافت نکرده‌اند.

صبح امروز در حالی که حدود ۵۰ نفر از کارگران پیمانی اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق و دست‌مزدشان در میدان کارگر اهواز تجمع کردند، رئیس خدمات آب و فاضلاب اهواز مدعی شد این کارگران تنها یک ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به خبرنگار ایلنا گفت: ۳۰۰ اپراتورهای پمپاژ شرکت آب و فاضلاب اهواز که به عنوان موتورچی و پمپ‌چی فاضلاب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند، حدود پنج ماه از معوقات حقوقیشان که مربوط به سال گذشته(۹۲) است را دریافت نکرده‌اند.

او افزود: این کارگران که دارای سوابق کاری ۴ تا ۱۵ساله هستند در ماه‌های آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند سال ۹۲ هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. همچنین در ماه‌های خرداد و مرداد سال گذشته نیز تعدادی از کارگران بخشی از مطالبات حقوقیشان را دریافت نکرده‌اند و هشت ماه حقوق ۱۵ نفر از کارگران نیز که مربوط به سال ۹۱ است پرداخت نشده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران تا ۱۵ بهمن ماه سال ۹۲ زیر نظر شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک» فعالیت داشته‌اند افزود: بعد از خارج شدن شرکت پیمانکاری سولار از شرکت آب و فاضلاب، این کارگران زیر نظر شرکت پیمانکاری جدیدی بنام «اسکله ساز» فعالیت دارند.

به گفته وی، شرکت پیمانکاری علاوه بر تاخیر در پرداخت دستمزد ماهانه، عیدی و سنولات پایان سال کارگران را نیز پرداخت نکرده است.

این کارگر شاغل در اداره آب و فاضلاب اهواز در ادامه سخنان خود در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران گفت: حق بیمه کارگران نیز از بهمن ماه سال گذشته به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و این خطر وجود دارد که در سوابق بیمه‌ای کارگران فاصله ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این کارگران قراردادی در سال گذشته چندین تجمع در مقابل اداره آب و فاضلاب انجام داده‌اند، گفت: همه مسئولان اداره فاضلاب اهواز در جریان مشکلات صنفی ما قرار دارند.

او گفت: کارگران از نبود نظارت بر کار شرکتهای پیمانکاری انتقاد دارند و ما انتظار داریم مسئولان اداره آب و فاضلاب استان خوزستان در سال جدید نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

معوقات حقوقی ارتباطی با شرکت آب و فاضلاب ندارد

در همین رابطه، آقای «تیرنا‌ مهدی‌پور» رئیس اداره خدمات آب و فاضلاب اهواز که در تجمع امروزر کارگران حضور یافته بود معوقات حقوقی کارگران را یک ماه ذکر کرد و تجمع امروز را نه از جانب کارگران، که از سوی نمایندگان کارگران دانست.

رئیس روابط عمومی اداره آب و فاضلاب اهواز نیز به ایلنا گفت تعویق در پرداخت حقوق کارگران از جانب شرکت پیمانکار نیروی انسانی صورت گرفته است و شرکت آب و فاضلاب بایت حقوق کارگران به شرکت پیمانکاری بدهکار نیست.

«پژمان کیماسی» در این باره توضیح داد: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از صورت وضعیت‌های این شرکت تا ۲۴ اسفندماه تسویه شده است و تنها ۱۰۰ میلیون تومان بدهی باقی مانده است که مربوط به بخش‌های فنی است و ارتباطی به حقوق نیروی انسانی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز