خبرگزاری کار ایران

رئیس کارفرمایان سنگ‌بر اصفهان:

در سال گذشته ۲۰ کارگاه سنگ‌بری تعطیل و ۲۰۰ کارگر سنگ‌بر بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۶۰

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: در نتیجه تعطیلی ۲۰ سنگبری در شهر دولت آباد اصفهان، حداقل ۲۰۰ کارگر در سال گذشته بیکار شدند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: در نتیجه تعطیلی ۲۰ سنگ‌بری در شهر دولت آباد اصفهان، حداقل ۲۰۰ کارگر در سال گذشته بیکار شدند.
«رضا احمدی» در خصوص علل تعطیل شدن ۲۰ واحد سنگ‌بری اظهار داشت: کمبود نقدینگی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها، ‌ عدم برخورداری از تکنولوژی روز و واردات بی‌رویه سنگ این صنعت را با خطر جدی روبرو کرده تا جایی که بسیاری از واحدهای سنگبری فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.
به ادعای این مقام کارفرمایی کارگران بیکار شده که در زمره نیروهیا متخصص حرفه سنگ‌بری محسوب می‌شوند هم اکنون برای دریافت مقرری بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سنگ‌بری‌های بسیاری در معرض تعطیلی هستند، ‌ افزود: این صنعت رونق خود را داخل کشور از دست داده است و در شرایط کنونی حتی لغو تحریم‌ها هم این صنعت را نجات نخواهد داد.
این مقام کارفرمایی تاکید کرد: چنانچه این روند ادامه یابد در سال جاری باز هم باید شاهد تعطیلی تعداد بیشتری از واحدهای سنگ‌بری باشیم.
احمدی با تاکید بر لزوم نوسازی تجهیزات و ماشین آلات سنگ‌بری گفت: مالکان این صنایع ناچار به بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات برای بقای خود هستند با این حال کمبود نقدینگی و همچنین عدم برنامه ریزی نهادهای ذیربط این امر را به تعویق انداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز