خبرگزاری کار ایران

فعالیت کارخانه ایرانیت‌تهران پس از دو سال از سر گرفته‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۶۰

بعد از دو سال به همت شبانه روزی کارگران کارخانه ایرانیت تهران مواد جایگزین آزبست که در صنعت ایرانیت سازی به عنوان یک مواد سمی وسرطان شناخته شده بود، کنار گذاشته شد.

مدیر عامل کارخانه ایرانیت تهران از جایگزین شدن موادی دیگری جای ماده سمی آزبست(پنبه نسوز) در محصولات این واحد صنعتی خبر داد.

«محمد وفایی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بعد از دو سال تلاش موفق شدیم تا بدون استفاده از ماده سمی آزبزست ورق‌ها و لوله‌های سیمانی را بسازیم.

وی یادآور شد: تا پیش از این در کارخانه ایرانیت تهران مانند سایر کارخانه‌های سازنده محصولات سیمانی از ماده آزبست استفاده می‌شد که استفاده از آن از مدتی قبل به دلیل ماده‌ای سرطان‌زا و بودن ممنوع شده بود.

این مقام کارفرمایی ادامه داد: بعد از دو سال به همت شبانه روزی کارگران کارخانه ایرانیت تهران مواد جایگزین آزبست که در صنعت ایرانیت سازی به عنوان یک مواد سمی وسرطان شناخته شده بود، کنار گذاشته شد.

او با بیان اینکه واحد تولید ایرانیت تهران بعد از دو سال تحقیق بر روی مواد جایگزین ازبست مجددا آغاز بکار خواهد کرد افزود: دانش ساخت مواد جایگزین آزبست در کارخانه ایرانیت تهران ساخته شده است و ازسوی آزمایشگاهای معتبر تاییدیه گرفته است.

وی بابیان اینکه این ماده بهترین جایگزین آزبست به کار رفته در ساخت ایرانیت است، افزود: با تولید این محصول کارخانجات ایرانیت را از بحران و خطر ورشکستگی فعلی نجات می‌دهیم چرا که فعالیت این بخش از صنعت به دلایل زیست محیطی متوقف شده است.

به گفته این مقام کارفرمایی در حال حاضر در کشور حدود یازده کارخانه سازنده ورق‌های سیمانی وجود دارد که فعالیت تمامی این کارخانه‌ها از حدود ۲ سال پیش با دستور دولت متوقف شده‌ است.

مدیر عامل کارخانه ایرانیت تهران تصریح کرد: با اجرای طرح تغییر ساختار و تولید ایرانیت بدون آزبست، می‌توان نسبت به بازگشایی کارخانه‌های تولید کننده ورق‌های سیمانی و بازگشت به کار دوباره کارگران آن‌ها امیدوار بود.

وی در خصوص دلیل توقف فعالیت این کارخانه‌ها گفت: ماده شیمیایی آزبست یکی از مواد اولیه اصلی ساخت صفحه‌ها و لوله‌های سیمانی محسوب می‌شود که این ماده از سوی پزشکان به عنوان یک آلاینده مسموم و عامل اصلی شیوع بیماری‌های تنفسی و سرطانی شناخته شده‌ است.

وفایی در خاتمه گفت: کارخانه سیمان تهران آمادگی دارد علم بدست امده در خصوص مواد جایگزین آزبست را در اختیار سایر همکاران خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز