خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

تجمع کارگران بازنشسته نساجی مازنداران در مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۶۵

صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته کارگران نساجی مازندران در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل مجلس تجمع کردند / با گذشت بیش از یک سال از بازگشایی این واحد صنعتی هنوز مطالبات معوقه کارگران بازنشسته این کارخانه بطور کامل پرداخت نشده است.

صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته کارگران نساجی مازندران در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که تعداد آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر است در جریان این تجمع خواستار دیدار با نمایندگان مازندران شدند اما تا کنون موفق به این دیدار نشده‌اند.

در همین رابطه نماینده کارگران نساجی مازندران به ایلنا گفت: با گذشت بیش از یک سال از بازگشایی این واحد صنعتی هنوز مطالبات معوقه کارگران بازنشسته این کارخانه بطور کامل پرداخت نشده است.

«سعید ابراهیمی» گفت: کارخانه نساجی مازندران از اسفند ماه سال ۹۲ فعالیت خود را با ۴۵۰ کارگر از سرگرفت و در حال حاضر به دلیل رونق تولید همه مطالبات معوقه کارگران شاغل آن پرداخت شده است.

وی همچنین از جابجایی سهامدار اصلی این واحد صنعتی خبر داد و افزود: از شهریور ماه سال گذشته سهامدار ترکیه‌ای، این کارخانه‌ را به یک سرمایه‌گذار ایرانی واگذار کرد.

مسئول شورای اسلامی کار کارخانه نساجی مازندران در عین حال در خصوص مسئله پرداخت مطالبات حدود ۴۰۰ کارگربازنشسته این واحد نساجی گفت: این مطالبات که بابت حق سنوات پایان کار و حقوق معوقه ایام اشتغال این کارگران است هنوز بطور کامل پرداخت نشده است.

ابراهیمی بابیان اینکه اکنون کارخانه نساجی مازندران به لحاظ مالی در موقعیت مناسبی قرار دارد، گفت: علت به تاخیر افتادن مطالبات همکاران بازنشسته بیشتر به مشکلات اداری مربوط می‌شود.

این فعال کارگری بابیان اینکه در همین رابطه تاکنون جلساتی در شورای تامین استانداری مازندران برگزار شده‌است، گفت: بر این اساس قرار است تا از محل فروش بخشی از اموال و دارایی‌های کارخانه مطالبات کارگران بازنشسته پرداخت شود.

وی در تشریح میزان مطالبات کارگران بازنشسته نساجی مازندران گفت: این طلب بسته به زمان بازنشستگی و حقوق پرداخت نشده هر کارگر متفاوت است اما بطور میانگین هر کارگر بازنشسته نساجی مازندران از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان طلبکارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز