خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اهواز؛

بلاتکلیفی کارگران آبفای اهواز در دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۴۶

۳۰۰ کارگر شاغل در شرکت آب وفاضلاب اهواز که به صورت قراردادی به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند از دو تا یکسال ونیم حقوق معوقه از شرکتهای زیر مجموعه آب و فاضلاب طلب دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز از بلاتکلیفی ۳۰۰ کارگر پیمانکاری اداره آب وفاضلاب اهواز در دریافت ۲ تا ۱۸ ماه از مطالبات معوقه این کارگران از دو شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک» و «اسکله ساز» خبر داد.

«آقایار حسینی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۳۰۰ کارگر شاغل در شرکت آب وفاضلاب اهواز که به صورت قراردادی به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند از دو تا یکسال ونیم حقوق معوقه از شرکتهای پیمانکاری زیر مجموعه آب و فاضلاب طلب دارند.

او افزود: شرکت سولار مکانیک پیمانکار سابق آب و فاضلاب اهواز است که از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال گذشته بدون آنکه معوقات حقوقی کارگران خود را پرداخت کند از شرکت آبفا خارج شده است.

او گفت: بعد از خارج شدن شرکت پیمانکاری سولار از شرکت آب و فاضلاب این کارگران زیر نظر شرکت پیمانکاری جدیدی بنام «اسکله ساز» فعالیت دارند که این شرکت هم هنوز حقوقی به کارگران پرداخت نکرده اند.

در این زمینه یکی از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: به توافق نرسیدن شرکت پیمانکاری اسکه ساز با آبفای اهواز باعثلغو قرار داد و بلاتکلیفی ۳۰۰ کارگر شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر معوقاتی که از شرکت سولار مکانیک طلب داریم، شرکت اسکه ساز نیز سه ماه حقوق معوقه به کارگران بدهکار است افزود: از بهمن ماه سال گذشته فقط در دو مرحله حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان بخش ازمطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت اسکله ساز پرداخت شده است.

او در خصوص مطالبات کارگران آبفا از شرکت سولار مکانیک اظهار داشت: در بین کارگران آبفای اهواز، کارگرانی هستند که یک سال ونیم گذشته حقوقی نگرفته‌اند و هم اکنون نیز بیمه تامین اجتماعی آنان مشکل دارد.

وی بابیان اینکه هیچ کدام از کارفرمایان این دو شرکت پیمانکاری پرداخت معوقات حقوقی کارگران اداره آبو فاضلاب اهواز را بر عهده نمی‌گیرند، گفت: به تازگی‌پیمانکار جدید(شرکت اسکله ساز) بعد از برنده شدن در مناقصه اداره آب وفاضلاب با مشاهده مشکلات موجود ومطالبات معوقه کارگران، فسخ قرار داد کرده است.

گفتنی است، ۳۰۰ کارگر شرکت آب وفاضلاب اهواز به صورت قراردادی به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند.

بخشی از مطالبات کارگران پرداخت نشده است

در این رابطه آقای «تیرنا مهدی پور» مسئول واحد خدمات آب وفاضلاب اهواز ضمن تاییدپرداخت نشدن بخشی از مطالبات کارگران آبفای از سوی شرکت سولار مکانیک گفت: با وجود آنکه شرکت سولار مکانیک با کارگران تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تصویه حساب کرده است اما اگر مطالبه ای باقی مانده باشد مربوط به عیدی وسنوات است.

وی در خصوص معوقات حقوقی کارگران آب و فاضلاب اهواز با شرکت پیمانکاری اسکه ساز جنوب گفت: شرکت اسکله ساز جنوب بعد از آغاز فعالیت خود دچار مشکل شد و فسخ قرار داد کرد اما با این حال به محض ورود یک ماه از حقوق کارگران را پرداخت کرد و آنچه به عنوان مطالبه کارگران از این شرکت عنوان می‌شود فقط ۱۵ روز است.

به گفته وی قرار است از امروز ۲۷ خرداد ماه با باز کردن بسته های مناقصه پیمانکاران متقاضی، پیمانکار جدید معرفی وبا آن عقد قرار داد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز