خبرگزاری کار ایران

بر اساس صورت جلسه‌ای در وزارت کار؛

موضوع انحلال معدن البرز غربی تا پایان ۹۵ به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۵۱

صبح دیروز ۳۱ خرداد ماه مطابق صورت جلسه‌ای که میان نمایندگان کارگران و کافرما و نماینده مردم رودبار درمجلس در حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در محل وزارتخانه به امضا رسید، کارفرما مکلف شد تا سال ۹۵ موضوع انحلال شرکت ذغال سنگ البرز غربی به تعویق بیاندازد.

رئیس شورای اسلامی کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی ازتوافق مدیر عامل و نماینده های کارگری این معدن برای جلوگیری از موضوع انحلال آن خبر داد.

«مرتضی نیک پور» در این باره به ایلنا گفت: صبح دیروز ۳۱ خرداد ماه مطابق صورت جلسه‌ای که میان نمایندگان کارگران و کافرما و نماینده مردم رودبار درمجلس در حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در محل وزارتخانه به امضا رسید، کارفرما مکلف شد تا سال ۹۵ موضوع انحلال شرکت ذغال سنگ البرز غربی به تعویق بیاندازد.

او افزود: با وجودیکه صورت جلسه مذکور به امضاء حاضرین در وزارت خانه کار رسیده است باید برای طی مراحل اداری به تایید کمسیون کارگری استان و شهرستان وشورای تامین وهمچنین اداره کل صنعت معدن وتجارت در استان برسد.

این فعال کارگری با یاد آوری به اینکه مقدمات انحلال این معدن، در ۹ آذرماه سال گذشته، به بهانه زیان‌ده بودن استخراج زغال‌سنگ‌ در این معدن انجام شده است، اظهار داشت: طبق اطلاعات بدست آمده این موضوع در جلسه با حضور نمایندگانی از شرکت فولاد و وزارتخانه‌های صنعت و دارایی صورت گرفته بود که جای نمایندگان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در آن جلسه خالی بوده است.

بر اساس اظهارات رئیس شورای اسلامی کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی، مقدمات متوقف شدن موضوع انحلال معدن سنگرود حداکثر تا یک هفته به طول می انجامد و کارگران در این مدت کوتاه با هماهنگی کارفرما حق ورود به داخل معدن را ندارند و صرفا حضورآنان فیزیکی خواهد بود.

نیک‌پوردرخاتمه تصریح کرد: تلاش برای انحلال معدن سنگ رود حداکثر تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری در حالی قرار شد عملی شودکه این موضوع با تصمیم وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و شرکت فولاد ایران به بهانه غیر اقتصادی بودن تولید بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز