خبرگزاری کار ایران

تأخیر ۳ماهه در پرداخت حقوق ۱۴۰ کارگر پیمانی آبفای آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۳۰

۱۴۰ کارگری که بصورت پیمانکاری در استخدام شرکت آبفای آبادان هستند از ابتدای سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

یک فعال کارگری در آبادان اعلام کرد: ۱۴۰ کارگری که بصورت پیمانکاری در استخدام شرکت آبفای آبادان هستند از ابتدای سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

«مصطفی نظری»، نماینده کانون شوراهای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این کارگران از تا پایان اردیبهشت ماه طریق شرکت پیمانکاری «فخر وظفر» و پس از آن از طریق شرکت «ارمغان نمای شوشتر» در زمینه لوله گذاری انشعابات آب و رفع شکستگی لوله‌های شهر با شرکت آبفای آبادان همکاری دارد.

او با بیان اینکه طبق قراردادهای منعقد شده، مسئولیت پرداخت حقوق دو ماهه نخست سال جاری این کارگران به شرکت فخروظفر مربوط است، افزود: یک ماه باقی مانده را نیز باید شرکت ارمغان نمای شوشتر به عنوان پیمانکار جدید پرداخت کند.

این فعال کارگری اضافه کرد: علاوه بردستمزدهای معوقه این کارگران، شرکت فخروظفر به عنوان پیمانکار سابق شرکت آب وفاضلاب آبادان بابت حق سنوات، لباس و مرخصی سالهای۹۰،۹۱ و ۹۲ نیز به کارگران بدهکار است.

نظری با اشاره به سابقه ۱۵ ساله کارگران پیمانی شرکت آبفای آبادان گفت: نبود امنیت شغلی در کنار پرداخت نشدن مطالبات مزدی شرایط نامناسبی را برای کارگران فراهم کرده است.

این فعال کارگری به نقل از کارگران شرکت های پیمانکاری آبفای آبادان مدعی شد که مسئله به تاخیر افتادن مطالبات آنها تازگی ندارد و کارگران به دلیل وضعیت نامناسب بازار کار و شرایط بد اقتصادی ترجیح می دهند که تا حد ممکن از مراجعه به مراجع قانونی خودداری کنند.

نظری در خاتمه با بیان اینکه نظارتی بر کار شرکتهای پیمانکاری استان خوزستان وجود ندارد، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان شرکت در این استان نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

توضیحات شرکت آبفای آبادان
در این رابطه آقای «محراب قنبری» رئیس امور آب وفاضلاب آبادان ضمن تایید تعویق حقوق کارگران پیمانکاری در سه ماه گذشته گفت: دو ماه از معوقات حقوقی کارگران مربوط به شرکت فخر وظفر بوده و مسئولیت یک ماه باقیمانده نیز بر عهده شرکت ارمغان نمای شوشتر است.

او با بیان اینکه شرکت آب وفاضلاب هنوز با شرکت فخر ظفر به عنوان پیمانکار سابق تصویه حساب نکرده است، در خصوص پیمانکار جدید افزود: با وجود انکه همه صورت وضعیت های مالی پیمانکار سابق را پرداخت نکرده ایم اما پیمانکار جدید طبق توافقات انجام شده باید تا سه ماه بدون دریافت هیچ صورت وضعیتی توان پرداخت حقوق کارگران خود را داشته باشد.

او با بیان اینکه ما از نیروی کار شرکت ابفای آبادان حمایت می کنیم در خاتمه اظهارداشت: سایر مطالبات معوقه مورد ادعای کارگران از شرکت پیمانکاری فخر وظفر بعد از پرداخت همه صورت وضعیتهای این شرکت، قابل وصول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز