خبرگزاری کار ایران

پس از ۵ روز اقامت ۵۰ کارگر قند اهواز در تهران /

اجتماع صنفی کارگران قند اهواز در تهران خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۵۶

اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند وتصویه شکر اهواز مقابل ساختمان مرکزی دو بانک ملی و ملت، عصر روز چهارشنبه با قول مساعد مسئولان این دو بانک خاتمه یافت / بانک‌های ملی و ملت وعده کردند حداکثر تا روز دوشنبه(۹تیر ماه) بخشی از ۴۵ ماه مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کنند.

اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مقابل ساختمان مرکزی دو بانک ملی و ملت عصر روز چهارشنبه با قول مساعد مسئولان این دو بانک خاتمه یافت.

«حسن لویمی» از اعضاء شورای اسلامی کار کارخانه قند و شکر اهواز با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت که او و همکارانش پس از وعده مسئولان و نمایندگانی از دو بانک ملی و ملت به عنوان سهامداران اصلی کارخانه، عصر روزچهارشنبه تهران را به مقصد شهر اهواز ترک کرده‌اند.

وی در توضیح وعده مساعد مسئولان دو بانک ملی و ملت برای رسیدگی به وضعیت کارخانه قند اهواز و پرداخت معوقات ۴۵ ماهه کارگران، گفت: طی جلساتی که اعضای شورای اسلامی کارگران قند اهواز با نمایندگانی از بانک‌های ملی و ملت در طی ۵ روز اقامت کارگران در تهران برگزار شد مدیران این دو بانک هر کدام با انتخاب یک نماینده برای برسی وضعیت کارخانه، وعده کردند حداکثر تا روز دوشنبه(۹ تیر ماه) بخشی از ۴۵ ماه مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کنند.

لویمی در ادامه گفت: نماینده قانونی بانک‌های ملت و ملی قرار است از امروز شنبه(۷ تیر ماه) تحقیقات خود را در مورد کارخانه قند اهواز آغاز کنند و در کوتاه‌ترین زمان، گزارش خود را برای مسئولان بالادستی خود برای آغاز برنامه‌های نوسازی وبازگشایی مجدد کارخانه ارسال کنند.

این فعال کارگری همچنین در مورد مجموع مطالبات کارگران قند اهواز گفت: کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز حدود دو میلیارد و شش صد میلیون تومان است که باید این مبلغ به حساب حود ۱۰۰ کارگر کارخانه واریز شود.

او در ادامه با بیان اینکه کارخانه صنایع قند و تصفیه شکر اهواز از نیمه تابستان سال هشتاد و هفت تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می‌برد، افزود: تعداد کارگران کارخانه قند اهواز در سال ۹۰ حدود ۱۰۰ کارگر بود که با بازنشسته شدن نیمی از آنان هم اکنون تعداد کارگران کارخانه قند اهواز به ۴۷ نفر تقلیل یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز