خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس خبر داد:

وقوع تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن بافق

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۰۱

در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که مجلس نحوه واگذاری را بررسی می کند.

در حالی که گفته می‌شود وظیفه رسیدگی به ماجرای واگذاری معدن سنگ آهن بافق به تصمیم گیری مشترک معاون اول رئیس جمهور با وزرای کار و اقتصاد سپرده شده است، یکی از نمایندگان مجلس مدعی وقوع تخلف در واگذاری این معدن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «داریوش اسماعیلی»، رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که مجلس برای نحوه واگذاری را بررسی می کند.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری ها در بخش صنایع معدنی کشور، گفت: در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که کمیته معدن مجلس در حال حاضر تخلف صورت گرفته در مزایده شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را پیگیری می کند.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت معادن کشور جزء انفال محسوب می شود بنابراین نمی توان معادن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این نماینده مجلس نهم افزود: سازمان خصوصی سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمدرو در موضوع واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق قصور داشته اند و این موضوع در جلسه آتی کمیته معدن مجلس بطور جدی رسیدگی می شود.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت در مزایده های بخش معدن تنها می توان بهره برداری از معدن را در یک محدوده زمانی مشخص واگذار کرد این در حالی است در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، خود معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز