خبرگزاری کار ایران

کارگران دفاتر خدمات نوسازی سه ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۸۷

حدود ۹۰ درصد از دفاتر خدمات نوسازی که شمار آن‌ها به بالای ۴۰ می‌رسد از ابتدای سال جاری به کارگران این دفاتر حقوق پرداخت نکرده‌اند.

شمار بالایی از دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده(وابسته به سازمان نوسازی شهر تهران) بیش از ۳ ماه است که به کارگران این دفاتر حقوق پرداخت نکرده‌اند.

یکی از کارگران با اعلام این ادعا به ایلنا گفت: حدود ۹۰ درصد از دفاتر خدمات نوسازی که شمار آن‌ها به بالای ۴۰ می‌رسد از ابتدای سال جاری به کارگران این دفاتر حقوق پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه کارگزاری دفاتر خدمات نوسازی بر عهده شرکت‌های مهندسین مشاور قرار دارد، افزود: این شرکت‌ها مدعی شده‌اند تا زمانی که سازمان نوسازی شهر تهران حق الزحمه آنان را ندهد، از عهده پرداخت حقوق کارگران بر نمی‌آیند.

وی تصریح کرد: در هر کدام از دفاتر خدمات نوسازی، دو کارشناس اجتماعی، یک کارشناس شهرسازی، یک کارشناس معماری، یک مدیر و تعدادی نیروهای خدماتی مشغول به کارند.

در همین رابطه، «کیوان خلیجی» مدیر اداره راهبردی دفاتر خدمات نوسازی ضمن تأیید سه ماه حقوق معوقه کارگران این دفاتر به خبرنگار ایلنا گفت: شهرداری تهران بر اساس دستورالعمل‌های وزارت کشور و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری این دفاتر را راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: این قانون تاکید کرده است برای راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، بنابراین سازمان نوسازی شهر تهران برای راه اندازی این دفاتر ضمن انعقاد قرارداد با شرکت‌های مهندسین مشاور، حق الزحمه ای را به آنان پرداخت می‌کند و این شرکت‌ها نیز با توجه به حجم کاری‌شان، تعدادی نیرو را به خدمت می‌گیرند.

به گفته خلیجی، سازمان نوسازی شهر تهران با آندسته از شرکت‌های مهندسین مشاور قرارداد می‌بندد که صلاحیت فنی آن‌ها در ارزیابی سازمان تأیید شده باشد که این ارزیابی شامل توانایی این شرکت‌ها برای پرداخت حقوق کارگران است.

وی با اشاره به بازه زمانی ۳ ماهه برای تأیید صلاحیت فنی شرکت‌های مهندسین مشاور پیش از پرداخت حق الزحمه به آنان، گفت: طبعاً شرکتی که برای کارگزاری دفاتر خدمات نوسازی اقدام می‌کند باید توانایی پرداخت حقوق کارگران را در این برهه زمانی ۳ ماهه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز