خبرگزاری کار ایران

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۶۵

کارگران مذکور که سابقه ۸ تا ۱۲ ساله در واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران را دارند به دلیل بهانه مشکلات مالی از فروردین ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند وفقط کارفرما به هر کارگر مبلغ یک میلیون تومان الحساب پرداخت کرده است.

یکی از کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت طالقان زیاران از تعویق بیش از سه ماه از حقوق حدود ۲۳ کارگر این واحد به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

این کارگر با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارگران مذکور که سابقه ۸ تا ۱۲ ساله در واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران را دارند به دلیل بهانه مشکلات مالی از فروردین ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند وفقط کارفرما به هر کارگر مبلغ یک میلیون تومان الحساب پرداخت کرده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر کارگران دچار مشکلات معیشتی بوده وبلاتکلیف شده‌اند، یادآور شد: مدیر عامل جدید که از ابتدای تیرماه وارد مجتمع شده است مدعی است مطالبات معوقه کارگران به مدیریت سابق مربوط می‌شود و در مقابل مدیر عامل سابق نیز نسبت به این موضوع بی‌توجه است.

به گفته وی تاخیر در پرداخت مطالبات معوقه کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران باعثتهدید امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های این کارگران شده‌است.

این کارگر مدعی شد: کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه با گذشت چندین ماه از سال جدید نه تنها حقوق کارگران برقرار نشده بلکه امنیت شغلی ندارند.

توضیحات کارفرما
در همین رابطه «داریوش توکلی»، مدیرعامل کشت و صنعت زیاران با تایید تعویق حقوق کارگران این واحد گفت: همه معوقات مربوط به دستمزد کارگران پرداخت شده و فقط یک ماه باقی است که به زودی پرداخت می شود.

اوبا اشاره به اینکه کشت و صنعت زیاران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کشت و صنعت کشور ظرفیت اشتغال بیش از دو هزار کارگر را دارد گفت: این واحد هم اکنون به دلیل مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی‌‌ رها شده ومورد بی‌توجه‌ای مسئولان قرا رگرفته است.

به گفته وی، امکانات و زیر ساخت‌های ویژه‌ای در مجموعه کشت وصنعت زیاران فراهم است اما به دلیل عدم حمایت دولت و شبکه بانکی نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز