خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران؛

شورای عالی کار مانع بهبود وضع اقتصادی کارگران نشود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۱۱

در حالی که کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شود، شورای عالی کار با صدور دستور العمل جدید کسر حق بیمه از مزایای بن کارگری را لغو کرد و بدین ترتیب مانع از افزایش مستمری بازنشستگان شد.

دبیر خانه کارگر مازندران با انتقاد از اقدام اخیر شورای عالی کار در خصوص لغو کسر حق بیمه از مزایای بن کارگری، مصوبه یاد شده را تناقض با قوانین کار وتامین اجتماعی دانست.

«نصرالله دریابیگی» با بیان اینکه کسر نشدن حق بیمه از بن، غیرقانونی است وجزء دیون معوقه کارگرمحسوب می‌شود، افزود: در دوران جنگ تحمیلی کارگران سراسر کشور برای همراهی با نظام هیچ گونه افزایش حقوقی را نپذیرفتند به همین دلیل در دوران اصلاحات نمایندگان کارگری با توافق دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان از کارفرمایان طلب کار شدند.

او با بیان اینکه طبق ماده سی تاممین اجتماعی از مبلغ فوق باید بیمه کسر بشود تا مستمری بازنشستگان افزایش پیدا کند، افزود: سازمان تامین اجتماعی از آغاز جنگ تحمیلی حق بیمه بن کارگری به بازنشستگان خود مستمری بدهکار است.

او افزود: در حالی که کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شود، شورای عالی کار با صدور دستور العمل جدید کسر حق بیمه از مزایای بن کارگری را لغو کرد و بدین ترتیب مانع از افزایش مستمری بازنشستگان شد.

این فعال کارگری تصریح کرد: کارگران عامل مهمی در توسعه صنعت به شمار می‌آینداما نباید کارفرمایان با حمایت دولت که نگران آسیب پذیری صنعت هستندجایگاه کارگران رابه بهانه‌های مختلف تضعیف کنند.

به گفته وی کارگران به هیچ وجه از حق خود نمی‌گذرند.

وی در ادامه افزود: لغو کسر بیمه اجحاف به حقوق کارگران بوده و‌‌نهایت بی‌عدالتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز