خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به خصوصی سازی؛

کارگران البرز شرقی برای پنجمین بار تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۱۰

صبح امروز شنبه کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی برای پنجمین بار در یک‌ماه گذشته در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کشوری به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه در مقابل ساختمان اداری این معدن تجمع کردند.

صبح امروز شنبه(۵ مرداد ماه) کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی(واقع در منطقه طرزه استان سمنان) برای پنجمین باردر یکماه گذشته در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کشوری به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه در مقابل ساختمان اداری این معدن تجمع کردند.

«رحمان عجم» نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز شنبه(۵ مرداد ماه) کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کشوری در خصوص مخالفت کارگران این واحد به خصوصی سازی این معدن وهمچنین واگذاری زمینهای در تملک آن به شهرداری شاهرود دست از کار کشیده و با سفر به شاهرود در محوطه معدن در مقابل ساختمان اداری آن تجمع کردند.

او افزود: با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است تا مانع خصوصی سازی این معدن و واگذاری ۴۲ هکتار از زمینهای این واحد به شهرداری شوند اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده وسکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

به گفته وی، در تجمع امروز، اعضای کمسیون کار فرمانداری شاهرود در جمع معترضین حاضر شده و درتلاش هستند با صحبت با کارگران به نحوی به اعتراض صنفی کارگران البرز شرقی خاتمه دهند.
عجم همچنین افزود: آنچه موجب نگرانی برخی کارگران شده است واگذاری حدود ۱۲۰ واحد مسکونی سازمانی این معدن است که در بخشی از ۴۲ هکتار زمین واگذار شده هه شهرداری قرار دارد که در صورت تحقق این موضوع، کارگران این معدن ناچارند واحدهای در تحویل خود را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: این در حالیست که با توجه به میزان حقوق کارگران، واگذاری این واحد‌های مسکونی فشار اقتصادی موجود در جامعه کارگری را برای این معدن‌کاران مضاعف می‌کند.

توضیحات معاونت امور مالی معدن البرز شرقی
در همین رابطه آقای «مهردادغلامیان» معاون امور مالی مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی ضمن تایید تجمع اعتراضی کارگران این معدن بر علیه واگذاری املاک این واحد معدنی به شهرداری شاهرود، گفت: در تجمع امروز کارگران البرز شرقی مقابل ساختمان اداری معدن طرزه اعضای کمسیون کار فرمانداری شاهرود حضور داشتند.

او با بیان اینکه اعضای کمسیون کار فرمانداری شاهرود وعده داده‌اند تا مطالبات کارگران را پیگیری کنند افزود: از کارگران خواسته شده است تا‌ نتیجه بررسی‌های اعضای کمسیون کار به محل کار خود بازگردند.

همچنین در همین رابطه آقای «ربیعی‌نژاد» مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی در تاریخ سی‌ام تیرماه در چهارمین تجمع کارگران این معدن در مقابل ساختمان اداری واقع در شاهرود گفته بود: واگذاری واحد‌های مسکونی سازمانی این معدن و و ۴۲ هکتار ازاملاک آن به شهرداری نگرانی این کارگران بیشتر کرده است.

او با بیان اینکه این واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است افزود: هر کارگر ساکن در این واحد‌های سازمانی ماهانه به نسبت اجاره بهای ساختمان‌های شهر مبلغ بسیار کمی حدود۵۰ هزار تومان به شرکت البرز شرقی پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، زمین‌های در اختیار معدن محدود به عده‌ای خاص نیست و ملی است افزود: واگذاری املاک و۴۲ هکتار از زمینهای معدن البرز شرقی در چار چوب قانون به مزایده گذاشته شده است و لغو ان نیز طبق قانون امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه این زمین‌ها به قیمت ۷۷ میلیارد تومان به شهرداری شاهرود واگذار شده است، افزود: به دلیل انکه این زمین‌ها در فاصله ۷۰ کیلیومتری از معدن قرار دارند، شرکت ذوب اهن اصفهان تملک این زمین‌ها را قبول نکرده است همینطور به نظر می‌رسیدکارگران توان پرداخت چنین پولی را به سازمان خصوصی سازی نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز