خبرگزاری کار ایران

کارگران دو ماه حقوق نگرفته‌اند؛

زندگی بدون بیمه ۱۲۰۰ کارگر «نورد و لوله‌ صفا» طی ۱۴ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۳۱

«روز گذشته حدود ۸۰ نفر از کارگران نورد و لوله صفا در مقابل شعبه تامین اجتماعی در شهرستان ساوه تجمع کردند.»

کارگران کارخانه «نورد و لوله صفا» از پرداخت نشدن ۱۴ ماه حق بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی خبر می‌دهند.

یکی از کارگران کارخانه نورد و لوله صفا با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کافرما تنها حق بیمه ماه‌های اردیبهشت، تیز و آذر ماه سال قبل را پرداخت کرده است و حق بیمه کارگران در سایر ماه‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده‌ است.

این کارگر افزود: به همین دلیلاکنون مدتی است که سازمان تامین اجتماعی از تمدید اعتبار و یا تعویض دفترچه بیمه حدود ۱۲۰۰ کارگر این کارخانه خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه در همین رابطه روز گذشته(پنجشنبه ۲۳ مرداد) حدود ۸۰ نفر از کارگران نورد و لوله صفا در مقابل شعبه تامین اجتماعی در شهرستان ساوه تجمع کردند، گفت: در پی اعتراض کارگران؛ مسئولان تامین اجتماعی وعده دادند که تا سه ماه دفترچه بیمه کارگران را تمدید خواهند کرد.

این کارگر کارخانه نورد و لوله صفا با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان از‌‌ سال قبل در جریان مشکلات بیمه‌ای و درمانی او و همکارانش قرار دارند، یادآور شد: به موجب ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند در خصوص کارفرمایان بدحساب خدمات اجتماعی کارگران بیمه شده را وجه‌المصالحه قراردهند و از ارائه خدمات بیمه‌ای به آن‌ها خودداری کنند.

همچنین یکی دیگر از کارگران این کارخانه در خصوص مشکلات خود و همکارنش گفت: صرف نظر از مسئله پرداخت نشدن ۱۴ ماه حق بیمه کارگران این واحد صنعتی، از ابتدای سال جاری تاکنون تنها بابت ماه‌های فرودین و اردیبهشت به ماه مزد پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه در مورد دستمزد اردیبهشت ماه نیز تنها پایه حقوق به کارگران پرداخت شده است، یادآور شد: در این مدت بسیاری از کارگران نورد و لوله صفا برای تامین هزینه‌های درمانی خود و خانواده‌هایشان با مشکلات جدی مواجه بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز