خبرگزاری کار ایران

همسر یکی از ۱۸۰۰ کارگر اخراجی این کارخانه:

کارگر اخراجی «بافت‌بلوچ» مجبور به قاچاق بنزین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۵۲

«ما یک خانواده چهار نفره هستیم و همسرم مجبور است برای امرار معاش چای و بنزین را از زابل یا چابهار به افغانستان قاچاق کند تا درآمدی کسب کند. / همسرم با گذشت نه ماه از کارش در بافت‌بلوچ بیمه نبود.»

همسر یکی از ۱۸۰۰ کارگر کارخانه بافت‌بلوچ که طی هفت سال گذشته به تدریج بیکار شده‌اند؛ به تشریح شرایط زندگی خانواده‌های کارگری سیستان و بلوچستان پس از بیکاری سرپرست خانوار پرداخت.

«نازلی رییسی» همسر کارگر بخش خدمات سالن تولید کارخانه بافت بلوچ که در سال ۸۷ اخراج شده است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ما یک خانواده چهار نفره هستیم و همسرممجبور است برای امرار معاش چای و بنزین را از زابل یا چابهار به افغانستان قاچاق کند تا درآمدی کسب کند. در حین انجام این‌کار نیز بار‌ها توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و مدت‌ها بدون سرپرست و خرجی زندگی کرده‌ایم.
وی ادامه داد:همسرم با وجود ۹ ماه کار در بافت‌بلوچ بیمه نبودتا مانند تعدادی از کارگران بازخرید شود و یا بیمه بیکاری بگیرد.

رییسی دلیل دیگر اخراج کارگران کارخانه بافت‌بلوچ را واردات پارچه‌های افغانستانی و پاکستانی به کشور عنوان کرد.

همسر کارگر اخراجی بافت‌بلوچ با بیان این‌که در همان‌زمان وضعیت وخیم کارخانه، مهندسان حقوقشان را کامل گرفتند ولی کارگران حقوقشان معوق ماند، مسئله تبعیض را یکی دیگر از مشکلات خانواده‌های این کارگران عنوان کرد و گفت:کارخانه بافت بلوچ از هفت‌سال پیش خودی‌ها را جایگزین کارگران بلوچ‌ کرد اما کارگران زابلی را اخراج نکرد.

رییسی در توصیف وضعیت دیگر کارگران بافت‌بلوچ پس از تعطیلی اظهار داشت: تعدادی از آنان که صاحب زمین کشاورزی بوده و خانه داشتند به روستا‌هایشان بازگشتند اما کارگران دیگر که این امکانات را نداشتند به فروش بنزین و چای روی آوردند.

وی در خاتمه با بیان این‌که شغل حمل بنزین علاوه بر این‌که دستگیری توسط نیروی انتظامی را برای آنان به همراه دارد، گفت:حمل بنزین منجر به آتش گرفتن آنان نیز می‌شود و روزی نیست که خانواده بیکاری در بلوچستان از این بابت عزادار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز