خبرگزاری کار ایران

سر انجام دو کارگر اخراجی سیمان دشتستان به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۰۹

دو کارگر سیمان دشتستان که در اردیبهشت ماه به اتهام پیگیری مطالبات همکارانشان اخراج شده بودند، روز گذشته با رای هیات تشخیص به کار خود بازگشتند.

دو کارگر سیمان دشتستان که در اردبهشت ماه به اتهام پیگیری مطالبات همکارانشان اخراج شده بودند، روز گذشته با رای هیات تشخیص به کار خود بازگشتند.

«محمد اسماعیل محمد صالحی» یکی از کارگران اخراجی سیمان دشتستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بعد از اخراج من و یکی دیگر از همکاران به نام آقای «محمد ضرغام دوست» در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری از سوی کارفرما، دو روز بعد به اداره کار دشتستان شکایت کردیم.

او با بیان اینکه من و همکارم حدود ۱۲ سال سابقه کار در سیمان دشتستان را داریم، در ادامه روند پی گیری شکایت خود و همکارش گفت: هیات حل اختلاف اداره کار با تشکیل اولین جلسه در تاریخ ۴ خرداد ماه رای به بازگشت به کار من و آقای ضرغام دوست صادر کرد.

او گفت: کارفرمای کارخانه سیمان دشتستان به رای هیات تشخیص و حل اختلاف اعتراض کرد که در ‌‌نهایت این هیات مجددا در تاریخ ۲۴ تیرماه برای بازنگری پرونده جلسه‌ای دیگری را با هیاتی ۹ نفره برگزار کرد که در ‌‌نهایت رای بدوی تایید شد.

صالحی با بیان اینکه کارفرما دوباره به رای دوم هیات بی‌توجه بوده و مانع حضور ما به کارخانه شد، اظهار داشت: بعد از تمکین نکردن کارفرما ازر ای هیات تشخیص و حل اختلاف، این هیات با ارسال حکم به دادگستری شهرستان دشتستان آنرا لازم الاجرا کرد که در این مورد با ورود دادگستری کارفرما مکلف به اجرای حکم شد که متاسفانه باز هم کارفرما آن راعملی نکرد.

این کارگر در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم تمکین کارفرما از رای هیات تشخیص عنوان کرد: با بی‌توجه‌ای کارفرما به احکام صادره در ‌‌نهایت دادگستری با اعزام یک مامور نیروی انتظامی کلانتری ۱۳ دالکی ما دو کارگر اخراجی را به کارخانه سیمان دشتستان بازگرداند و ما از دیروز صبح(۲۹ مرداد) به فعالیت خود در کارخانه سیمان ادامه می دهیم.

این کارگر در بخش پایانی سحنان خود در خصوص مطالبات کارگران کارخانه سیمان دشتستان گفت: کاهش اضافه کاری، حق شیفت وتغییر زمان شیفت کاری و نحوه محاسبه پاداش تولید از خواسته‌های کارگران سیمان دشتستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز