خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای به ایلنا انجام گرفت:

انتقاد کارگران الیاف خاوران به کوتاهی کارفرمای چینی در پرداخت مطالبات

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۵۴

«کارخانه الیاف خاوران در ایام نوروز ۹۳ بمدت ۱۴ روز تعطیل بود اما کارفرما بیمه و حقوق کارگران را در روزهای تعطیلات واریز نکرده است.»

جمعی از کارگران کارخانه الیاف خاوران پارسیان با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری ایلنا نسبت به بی‌توجه‌ای مدیران این کارخانه به پرداخت مطالبات قانونی‌شان انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، در نامه کارگران کارخانه الیاف خاوران نیشابور آمده است: کارفرمای چینی این کارخانه بدون در نظر گرفتن مطالبات قانونی کارگران، از پرداخت برخی مطالبات مربوط به ایام تعطیلات و مرخصی خوداری می‌کند.

به گفته نویسندگان نامه، کارفرمای کارخانه الیاف خاوران در روزهای تعطیل بدون پرداخت حق اضافه کاری آنان را به کار می‌گیرد.

بر اساس گزارش کارگران، کارخانه الیاف خاوران در ایام نوروز ۹۳ بمدت ۱۴ روز تعطیل بود اما کارفرما بیمه و حقوق کارگران را در روزهای تعطیلات واریز نکرده و کارگران مابقی ایام سال نیز برای دریافت مرخصی با کارفرمای خود دچار مشکل هستند.

همچنین کارگران الیاف خاوران نیشابور در نامه خود با اشاره به اینکه در ایام مرخصی و تعطیلات حقوق و بیمه کارگران واریز نمی‌شود در ادامه اظهار داشتند: از تاریخ چهارم تا ۱۵ مرداد ماه مدت ۱۰ روز به دلایل نامعلومی تعطیل شد و کارگران به مرخصی اجباری رفتند اما با وجود آنکه کارفرما در این ده روز بیمه و حقوق کارگران را پرداخت نکرده است اما در این مدت به دلیل آنکه تعطیلی کارخانه روزانه به کارگران اعلام می‌شد کارگران نتوانستند از تعطیلات برای استراحت استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز