خبرگزاری کار ایران

رییس اداره کار رامهرمز:

روند رسیدگی به پرونده شکایات کارگران سیمان خوزستان دشوار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۶۸

«به‌دلیل این‌که اداره کار هفتکل هیات حل اختلاف ندارد، کارگران رامهرمزی برای پی‌گیری پرونده شکایت خود باید به هیات حل اختلاف اداره کار رامهرمز مراجعه کنند که با توجه به مسافت ۳۵ کیلومتری این دو شهر روند پی‌گیری پرونده شکایت کارگران وقت‌گیر و هزینه‌بر شده است.»

رییس اداره کار رامهرمز در استان خوزستان از روند دشوار رسیدگی به پرونده شکایات کارگران اهل رامهرمز کارخانه سیمان خوزستان در اداره کل هفتکل خبر داد.

«رضا محمدی‌راد» در این باره به ایلنا گفت: ۷۰ درصد از کارگران رامهرمزی شرکت سیمان‌خوزستان در هفتکل چنان‌که با کارفرما اختلاف پیدا کنند به‌راحتی قادر نخواهند بود تا پرونده شکایت خود را از اداره کار هفتکل پی‌گیری کنند.

وی با اشاره به این‌که کارخانه سیمان خوزستان دارای ۱۰۵۰ نفر کارگر است، ادامه داد: به‌دلیل این‌که اداره کار هفتکل هیات حل اختلاف ندارد، کارگران رامهرمزی برای پی‌گیری پرونده شکایت خود باید به هیات حل اختلاف اداره کار رامهرمز مراجعه کنند که با توجه به مسافت ۳۵ کیلومتری این دو شهر روند پی‌گیری پرونده شکایت کارگران وقت‌گیر و هزینه‌بر شده است.

محمدی‌راد در ادامه تشریح مشکل کارگران گفت: کارگران رامهرمزی به دلیل این‌که حق بیمه آن‌ها در اداره رامهرمز پرداخت می‌شود و محل سکونتشان نیز در رامهرمز است، خواستار اقامه هرگونه دعوی با کارفرمای خود(سیمان خوزستان) در شهرستان رامهرمز هستند.

وی یادآوری کرد: به‌دلیل آن‌که شرکت سیمان خوزستان قبلا تحت مالکیت رامهرمز بوده، فهرست بیمه تامین اجتماعی کارگران سیمان خوزستان نیز به رامهرمز ارسال می‌شود.

رییس اداره کار رامهرمز ادامه داد: چنان‌چه تدبیری برای رفع این مشکل کارگران اندیشیده شود، آنان دیگر مجبور نخواهند شد تا در مسیر ۳۵ کیلومتری اداره کار هفتکل به رامهرمز تا پایان دادگاه در حال رفت و آمد باشند.

محمدی‌راد در خاتمه گفت: اداره کار رامهرمز این مشکل را با استانداری مطرح ساخته و در حال پیگیری است اما تاکنون در این خصوص هیچ‌گونه پاسخی دریافت نکرده است.

لازم به یادآوری است، هفتکل در سال ۸۷ به شهرستان تبدیل شد و پیرو آن مالکیت کارخانه سیمان خوزستان به هفتکل منتقل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز