خبرگزاری کار ایران

صبح امروز با سفر به تهران انجام شد:

تجمع کارگران سیمان لوشان مقابل بنیاد مستضعفان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۰۷

«۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان قبل و بعد از تعطیلی کارخانه(مردادماه۹۲) طی چند مرحله اخراج شده‌اند. / کارگران برای باز گشایی کارخانه و بازگشت به کار، تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.»

جمعی از کارگران قراردادی سیمان لوشان در استان گیلان، صبح امروز(۲۴ شهریور) با سفر به تهران در اعتراض به بلاتکلیفی ۵۵ نفر از همکارانشان در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض که در این تجمع اعتراضی حضور یافته، به ایلنا گفت: مشکلات کارگران سیمان لوشان از مرداد ماه سال ۹۲ زمانی آغاز شد که دولت وقت به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را تعطیل اعلام کرد.

او با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان قبل و بعد از تعطیلی کارخانه(مردادماه۹۲) طی چند مرحله اخراج شده‌اند؛ افزود: از مجموع کارگران بیکار شده کارخانه سیمان لوشان هم اکنون ۵۵ کارگر پیمانی و ۱۷ کارگر رسمی با سوابق ۱۰ تا ۱۸ سال باقی مانده‌اند که همچنان بلاتکلیف بوده و منتظر بازگشایی مجدد کارخانه و بازگشت بکار خود هستند.

به گفته وی، کارگران برای باز گشایی کارخانه و بازگشت به کار، تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

این کارگر معترض سیمان لوشان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر روز ۴ شهریور ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان گیلان اشاره کرد و گفت: استاندار گیلان در تاریخ ۸ شهریور ماه طی نامه‌ای از آقای نعمت‌زاده در خواست کرده است دستور احیاء کارخانه سیمان لوشان را صادر کند که این موضوع مورد موافقت وزیر قرار گرفته و او در نامه‌ای از آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان سهام دار اصلی کارخانه در خواست همکاری کرده‌ است. به همین دلیل کارگران امروز با سفر به تهران پی گیر نامه آقای نعمت‌زاده به آقای سعیدی کیا شدند.

او در ادامه اظهار داشت: بخش دیگری از نگرانی‌های کارگران سیمان لوشان بر می‌گردد به اقدامات اخیر مدیر عامل جدید سیمان لوشان که قصد داشت تجهیزات و ماشین آلات کارخانه را به صورت ضایعات به فروش برساند که با هوشیاری کارگران از این اقدام جلوگیری به عمل آمد.

نماینده کارگران سیمان لوشان در خاتمه مطالبه اصلی همکاران‌اش را احیاء کارخانه و بازگشت بکار ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری موضوع تعطیلی کارخانه را پی گیری کنند چرا که هیچ دلیلی برای بسته شدن کارخانه‌ای که از تولید و فروش خوبی برخوردار است وجود ندارد.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز