خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران تشریح کرد:

چهار سال بلاتکلیفی کارگران گلریز شوشتر

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۵۲

«این واحد که از سال ۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد، قرار بود سریعا با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد اما پس از گذشت هشت ماه هنوز هیچ یک از کارگان سابق کارخانه به محل کارشان بر نگشته اند.»

نماینده کارگران کارخانه «گلریز شوشتر» از بلاتکلیفی حدود ۹۰ کارگر این واحد تولیدی بعد از واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بر خلاف وعده‌ها، این تعداد کارگر از سال ۸۹ بیکار شده‌اند و حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«جهانبخش میر جانی» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه کاغذ سازی گلریز شوشتر که قبل از خصوصی سازی بنام کارون شوشتر شهرت داشت از سال ۸۲ به دلیل وجود برخی مشکلات دچار بحران شد.

او با بیان اینکه از سال ۸۹ این واحد به طور کامل تعطیل اعلام شد و همه کارگران آن بیکار شدند افزود: سال ۹۰ این واحد موقتا بمدت ۶ ماه بازگشایی شد و از کارگران این واحد دعوت به همکاری به عمل آمد اما به آنان حقوقی پرداخت نمی‌شد.

میرجانی تعداد کارگران این کارخانه را حدود ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد کارگر به مرور یا بازنشسته شده‌اند و یا به نوعی محل کار خود را ترک کردند که در ‌‌نهایت حدود ۹۰ کارگر باقی مانده‌اند که هنوز بلاتکلیف‌اند و در وضعیت تعلیق قرار دارند.

به گفته وی این واحد که از سال ۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد، قرار بود سریعا با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد اما پس از گذشت هشت ماه هنوز هیچ یک از کارگان سابق کارخانه به محل کارشان بر نگشته اند.

نماینده کارگران با بیان اینکه کارفرمای جدید وعده کرده بود ظرف مدت ۴ ماه این واحد را بازسازی کند اظهار داشت: درحال حاضر حدود ۵۰ کارگر غیر بومی از سوی کارفرما به کارخانه آورده شده‌اند در صورتی است که ۹۰ کارگر با سابقه این واحد که منتظر بازگشت بکار هستند نه برای تجهیز کارخانه بکار گرفته شدند و نه مطالباتشان پرداخت می شود.

او در ادامه درباره معوقات حقوقی کارگران اظهار داشت: ۹۰ کارگر بلاتکلیف این واحد حقوق و سنوات سالهای ۸۰ تا ۸۵ به همراه حقوق و سنوات سال ۸۹ تا نیمه دوم سال ۹۰ را از کارفرما طلب دارند.

به گفته میر جانی، کارفرمای جدید کارخانه گلریز شوشتر پرداخت مطالبات گذشته کارگران را بر عهده نمی‌گیرد این در حالی است که بر اساس توافقات اولیه این کارفرما ملزم به پرداخت مطالبات معوقه کارگران شده بود.

او همچنین سوابق بیمه‌ای این تعداد کارگر را در کارخانه کاغذ سازی ۱۲ تا ۱۸ سال ذکر کرد و در ادامه گفت: بیمه تامین اجتماعی این ۹۰ کارگر از سال ۸۹ به بعد که این واحد تعطیل شده به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز