خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران معدن سنگرود خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۶۷

در پی تجمعی که روز گذشته توسط ۳۱۰ نفر از کارگران در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق و همچنین منتفی نشدن انحلال این واحد معدنی، در مقابل درب ورودی تونل شماره ۹ این معدن صورت گرفته بود، مدیر عامل این معدن وعده پرداخت حقوق کارگران را حداکثر تا ۳۶ ساعت آینده داد.

اعتراض صنفی بیش از ۳۱۰ نفر از کارگر معدن ذغال سنگ البرز غربی با وعده مدیر عامل برای پرداخت مطالبات صنفی آنان از امروز پایان یافت.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در پی تجمعی که روز گذشته(۲۵شهریور) توسط ۳۱۰ نفر از کارگران در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق و همچنین منتفی نشدن انحلال این واحد معدنی، در مقابل درب ورودی تونل شماره ۹ این معدن صورت گرفته بود آقای «مسعود غضنفری» مدیر عامل این معدن وعده پرداخت حقوق کارگران را حداکثر تا ۳۶ ساعت آینده داد.

نماینده کارگران با بیان اینکه کارگران معدن سنگرود با اعتماد به وعده‌های مدیر عامل که با وساطت مسئولان شهرستانی همراه بود دیروز راس ساعت ۴ بعد از ظهر اعتراض صنفی‌شان را موقتا خاتمه دادند افزود: امیدواریم وعده مدیر عامل برای پرداخت مطالبات کارگران محقق شود.

این فعال کارگری ضمن اشاره به بازگشت به کار کارگران در حالی که هیچکدام از مطالبات صنفی آنان هنوز محقق نشده است، درباره وضعیت انحلال معدن گفت: موضوع منتفی شدن انحلال معدن سنگرود هنوز مشخص نیست و منتظر موافقت نهایی وزیران صنعت و اقتصاد هستیم.

او گفت: در همین زمینه بر اساس وعده‌ای که استاندار گیلان در تجمع چندی پیش(۱۶ شهریور ماه) در جمع کارگران معدن داده بود بر اساس اطلاعات بدست آمده آقای استاندار برای پیگیری موضوع انحلال معدن البرز غربی در هیات دولت به تهران سفر کرده است و هم اکنون کارگران منتظر شنیدن نتایج این جلسه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز