خبرگزاری کار ایران

کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران ناحیه شمیرانات برگزار کرد:

همایش بررسی چالش‌ها و موانع و مشکلات پیش‌ روی بازنشستگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۵۹

«بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سهامداران اصلی این سازمان هستند و ما به‌عنوان سهامدار خواستار آنیم تا بدهی‌های این سازمان از شرکت‌های ساسان، پارس متال، لاستیک البرز، شهرداری، موسسه کیهان و… هر چه سریع‌تر مطالبه شده و به صندوق سازمان بازگردانده شود».

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی شهرستان شمیرانات خواستار افزایش حقوق و دستمزد سال ۹۳-۹۴ متناسب با تورم موضوع ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شد.

به گزارش ایلنا، «پرویز احمدی‌پنجکی» در همایش بررسی چالش‌ها و موانع و مشکلات پیش روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سهامداران اصلی این سازمان هستند و ما به‌عنوان سهامدار خواستار آنیم تا بدهی‌های این سازمان هر چه سریع‌تر مطالبه شده و به صندوق سازمان بازگردانده شود.

وی گفت: «طرح همسان‌سازی و افزایش حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان» یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان است و چنان‌چه اقدامی توسط سازمان تامین اجتماعی نشود، جای هیچ گله‌مندی برای تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل ساختمان تامین اجتماعی نخواهد ماند.

وی با اشاره به بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: مزد بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید افزایش یابد زیرا آنان خود تامین کننده منابع مالی صندوق بوده‌اند و دولت در این زمینه هیچ دخالتی نداشته که بخواهد در این مورد اظهارنظر کند.

احمدی‌پنجکی با بیان این‌که در میان بازنشستگان تامین اجتماعی خانواده‌هایی هستند که مستمری دریافتی آن‌ها بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان است، اظهار داشت: چنان‌چه تورم حاضر را در نظر بگیریم این مسئله مشاهده خواهیم کرد که افراد حتی در تامین هزینه رفت و آمد و حتی خریدن یک قرص نان هم دچار مشکل‌ هستند چه برسد به تامین هزینه‌ درمان خود.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان شمیرانات افزود: کانون بازنشستگان خواستار آن است تا اساسنامه کنونی سازمان تامین اجتماعی به اساسنامه قدیم بازگردانده شود تا نمایندگان بازنشستگان بتوانند در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی عضو داشته باشند.

وی ضمن «ناعادلانه خواندن نحوه پرداخت عیدی بازنشستگان» اظهار داشت: پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان لشکری و کشوری پرداخت می‌کنند که این عین بی‌عدالتی است.

احمدی‌پنجکی ادامه داد: ما مخالف ادغام بخش درمان سازمان در بیمه نظام سلامت هستیم زیرا زمینه بهره‌برداری آسان از منابع مالی و یا امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده و با این‌کار استقلال سازمان تامین اجتماعی است که زیر سوال می‌رود.

در بخش دیگر همایش بررسی‌ چالش‌ها و موانع و مشکلات پیش‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران دکتر «منصور اعتصامی» معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی از فراهم آوردن تسهیلات سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: با بهبود روابط سیاسی با کشور عربستان و بالا رفتن ظرفیت اعزام حجاج تلاش خواهیم کرد تا بر سهمیه بازنشستگان افزوده شود.

دکتر «مهدی درخشان» مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی نیز از توسعه مراکز داندانپزشکی برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: با طرح «پرونده سلامت» بازنشستگان، آنان با نظارت دقیق‌تر پزشکی خدمات درمانی دریافت خواهند کرد.

«علی‌اصغر بیات» رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی دیگر سخنران همایش نیز تصریح کرد: سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی یک سرمایه بین‌ نسلی است و ما به‌عنوان نماینده کارگری اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرف را در آن نخواهیم داد.

بیات ادامه داد: «طرح امید» یکی از طرح‌های در دست اقدام برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران بدون مسکن است که خواستار پی‌گیری جدی این مهم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

در خاتمه مراسم احمدی‌پنجکی با خواندن بیانیه‌ای خواست بازنشستگان و مستمری‌بگیران کانون شهرستان شمیرانات را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز