خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار لرستان:

هر روز از ارزش حقوق معوقه کارگران پارسیلون کاسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۹۹

«در حالی که سازمان تامین اجتماعی، بانک و یا اداره دارایی بابت یک روز تاخیر در پرداخت مطالبات خود، کارفرما را به راحتی جریمه می‌کنند، در کارخانه پارسیلون کارگرانی هستند که از زمان بازنشستگی تاکنون هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار خود(که در واقع سرمایه آنان برای گذران دوران بازنشستگی است) نشده‌اند.»

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان گفت: دست کم ۱۵۰ نفر از کارگران بازنشستهکارخانه پارسیلونهنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار و معوقات مزدی خود نشده‌اند.

«محمد حسن موسیوند» در این باره به ایلنا گفت: بیشتر این کارگران در فاصله سالهای ۸۹ تا ۹۱ بازنشسته شده‌اند و گفته می‌شود که حجم معوقات مزدی آن‌ها تا ۱۸ ماه می‌رسد.

به گفته این مقام کارگری حقوق پرداخت نشده عمدتا مربوط به سنوات پایان کار بوده و بخشی از آن نیز شامل عیدی و پاداش سه سال گذشته می‌شود.

موسیوند با بیان اینکه هم اکنون این واحد نساجی با حدود ۲۰۰ کارگر مشغول فعالیت است، گفت: در حال حاضر حقوق جاری این کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود اما هنوز تکلیف مطالبات پرداخت نشده آن‌ها روشن نیست.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان درباره پیشینه مشکلات کارگران پارسیلون گفت: این واحد تولید کننده الیاف نخ نایلون نخسین‌بار در سال ۸۲ به شیوه‌ای غلط از سوی دولت وقت به بخش خصوصی واگذار شد و دقیقا مشکلات این واحد صنعتی بعد از واگذاری آغاز شد.

موسیوند با اشاره به طلب موسسات بانکی و بیمه‌ای از این واحد تولیدی، گفت: مطالبات پرداخت نشده کارگران برخلاف سایر بستان‌کاران هرگز به نرخ روز محاسبه نمی‌شود، در حالی که سازمان تامین اجتماعی، بانک و یا اداره دارایی بابت یک روز تاخیر در پرداخت مطالبات خود، کارفرما را به راحتی جریمه می‌کنند، در کارخانه پارسیلون کارگرانی هستند که از زمان بازنشستگی تاکنون هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار خود(که در واقع سرمایه آنان برای گذران دوران بازنشستگی است) نشده‌اند و تاکنون از ارزش این مبلغ به شدت کاسته شده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز