خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفای اهواز تجمع کردند / انباشت مطالبات پس از تعویض ۵ پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۳۲

«حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی آبفای اهواز که از سال گذشته تحت مسئولیت پنج شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی خود را از این پیمانکاران دریافت کنند.»

جمعی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل دفتر شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» واقع در خیابان کیان پارس اهواز تجمع کردند.

نماینده کارگران معترض به ایلنا گفت: حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی آبفای اهواز که از سال گذشته تحت مسئولیت پنج شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی خود را از این پیمانکاران دریافت کنند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه شرکت سولار مکانیک از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال گذشته از شرکت آبفا خارج شده است افزود: شرکت سولار مکانیک بابت عیدی و سنوات پایان خدمت به تعدادی از کارگران آبفای اهواز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و به عده‌ای دیگر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدهکار است.

او گفت: بعد از خارج شدن شرکت پیمانکاری سولار مکانیک، شرکت آب و فاضلاب با شرکت اسکه ساز قرار داد پیمانکاری امضاء کرد که این شرکت بعد از گذشت یک ماه نیم بعد از برنده شدن در مناقصه اداره آب و فاضلاب با مشاهده مشکلات موجود و مطالبات معوقه کارگران، با آبفا ادامه همکاری نداد و این قطع همکاری در شرایطی اتفاق افتاد که کارگران نیمی از حقوق بهمن و اسفند سال گذشته را از شرکت اسکله ساز دریافت نکرده‌اند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: اداره آب وفاضلاب اهواز بعد از اعتراضات مکرر کارگران پیمانی در واکنش به بی‌توجه‌ای کارفرمایان دو شرکت سولار مکانیک و اسکله ساز در پرداخت معوقات حقوقی کارگران با تغییر پیمانکار این بار با شرکت جدید به نام «عمران سازان بردیا» قرارداد بست که این شرکت نیز به دلیل ناتوانی در انجام کار با پرداخت نیمی از حقوق اردیبهشت ماه کارگران قرار داد خود را با آبفای اهواز خاتمه داد.

به گفته وی بعد از خروج شرکت عمران بردیا، مجددا آبفای اهواز قرارداد خود را با شرکت جدیدی بنام «شباهنگ» در اردیبهشت ماه امضاء کرد و این شرکت نیز همانند سایر پیمانکاران قبلی مسئولیت پرداخت حقوق کارگران را بر عهده نگرفت.

او گفت: مطالبه کارگران از این شرکت پیمانکاری مربوط به ماهای اردیبهشت، خرداد و تیر ماه سال جاری است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص معوقات حقوقی آخرین شرکت پیمانکاری گفت: شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» در حال حاضر به عنوان آخرین پیمانکار آبفای اهوازاز مرداد ماه مسئولیت حدود ۳۰۰ کارگر را به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز بر عهده گرفته است.

او گفت: این شرکت نیز بعد از عقد قرار داد، دو ماه حقوق و بیمه مربوط به ماهای مرداد و شهریور را پرداخت نکرده است.

به گفته نماینده کارگران، پیش از این نیز(مرداد ماه سال جاری) شرکت دولتی آبفای اهواز به بهانه پرداخت مطالبات کارگران از تمامی ۳۰۰ کارگر برگه تسویه حساب گرفته اما تنها مطالبات ۵۰ کارگر را پرداخت کرده است.

وی در مورد معوقات بیمه‌ای کارگران پیمانکاری آبفای اهواز اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز از بهمن ماه سال گذشته به صورت نامنظم پرداخت شده است که این وضعیت خانواده‌های کارگری را برای استفاده از بیمه دچار مشکل کرده است و کارگران نگران تاثیر فاصله بیمه‌ای در هنگام بازنشستگی هستند.

این کارگر شرکت آبفای اهواز که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت با بیان اینکه هیچ یک از این پیمانکاران تجربه و سوابق کاری در زمینه انجام امور محوله از شرکت آب و فاضلاب را ندارند، تاکید کرد: مسئولان آبفای اهواز باید قبل از عقد قرار داد با پیمانکاران سوابق گذشته کاری آنان را مورد بررسی قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز