خبرگزاری کار ایران

بعد از پایان اعتصاب:

تولید در «واگن پارس» از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۷۴

«در پی مذاکرات دیروز اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس اراک با کارفرما، تولید در این کارخانه بعد از وقفه‌ای یازده روزه از صبح امروز(چهارشنبه ۱۶ مهر) از سر گرفته شد.»

در پی مذاکرات دیروز اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس اراک با کارفرما، تولید در این کارخانه بعد از وقفه‌ای یازده روزه از صبح امروز(چهارشنبه ۱۶ مهر) از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس و کارفرما دیروز(سه شنبه ۱۵ مهر) در دفتر مرکزی این واحد تولیدی در تهران تشکیل جلسه دادند.

بر اساس این گزارش، اعضای شورا در این جلسه حداقل ۱۶ مورد از مطالبات کارگران را بیان کرده‌ و تاکید کردند پاسخگویی کارفرما به این مطالبات تنها راه حل خروج کارخانه از بحران است.

منابع کارگری ایلنا فضای جلسه دیروز را همدلانه توصیف کرده‌ و از قول مساعد کارفرما برای رفع مشکلات خبر داده‌اند.

گفتنی است نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس بعد از یک هفته اعتصاب و در پی پرداخت بخشی از مطالباتشان قصد داشتند از دوشنبه(۱۴ مهر) تولید را از سر بگیرند اما با کسری مواد خام و قطعات مواجه شدند. این کارگران هفته گذشته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق دست از کار کشیده بودند.

یکی از کارگران در تشریح علت تصمیم کارگران برای پایان دادن به اعتصاب به ایلنا گفته بود: اعضای شورای اسلامی کار با کارگران صحبت کرده و آن‌ها را متقاعد کردند به سر کار بازگردند و مطالباتشان را از طریق شورا پیگیری کنند.

او تاکید کرده بود: کارگران گمان می‌برند تداوم اعتصاب به زیان آنان و کارخانه است چرا که مدیران این واحد تولیدی موقتی هستند و بعد از مدتی از کارخانه می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز