خبرگزاری کار ایران

پایان مهلت تصمیم‌گیری برای خرید «کاشی گیلانا» / اعتصاب کارگران ادامه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۶۶

«کارگران کارخانه «کاشی گیلانا» می‌گویند از نظ مسئولان استان گیلان و فرمانداری شهرستان رودبار مهلت مدیریت این واحد تولیدی برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید این واحد صنعتی امروز خاتمه می‌یابد».

کارگران کارخانه «کاشی گیلانا» می‌گویند از نظر مسئولان استان گیلان و فرمانداری شهرستان رودبار مهلت مدیریت این واحد تولیدی برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید این واحد صنعتی امروز خاتمه می‌یابد.

همزمان با آغاز بیست و پنجمین روز از شروع اعتصاب کارگرانکارخانه کاشی گیلانا، منابع خبری ایلنا در این واحد صنعتی می‌گویند که از نظر مسئولان اداری منطقه، مهلت مدیریت کنونی کارخانه گیلانا در مقام خریدار تنها تا پایان امروز باقی است تا تصمیم خود را در مورد خرید این واحد تولیدی به طور قطعی اعلام کند.

اشاره کارگران گیلانا بهفرجه ۱۰ روزه‌ایاست که گفته می‌شود بعد از اعلام نظر کار‌شناسان رسمی دادگستری در مورد قیمت کارخانه کاشی گیلانا برای تصمیم گیری خریداران این واحد صنعتی تعیین شده است.

کارگران گیلانا در عین حال با یادآوری اینکه جای مدیریت کنونی کارخانه در جلسه چهارشنبه(۱۶ مهر) شورای تامین فرمانداری شهرستان رودبار خالی بود، ادامه می‌دهند: این جلسه ویژه قرار بود برای رسیدگی به وضعیت کاشی گیلانا تشکیل شود، اما در ‌‌نهایت به دلیل غیبت کارفرما، مقرر شد تا زمان خاتمه مهلت قانونی به خریدار فرصت داده شود.

به گفته منابع خبری ایلنا هرچند براساس تجربه سال گذشته نظر مدیریت کنونی در مقام خریدار احتمالی نامعلوم است، اما چنانچه خریدار کنونی از تصمیم خود برای خرید کاشی گیلانا منصرف شود، آنگاه موضوع فروش این واحد صنعتی با سایر خریداران موجود کارخانه مطرح خواهد شد.

ادامه اعتصاب کارگران گیلانا
کارگران گیلانا در عین حال از ادامه اعتراض‌های‌ آرام صنفی خود برای بیست و پنجمین روز متوالی خبر می‌دهند.

به گفته منابع خبری ایلنا، تصمیم کارگران گیلانا بر این است که حداقل تا زمان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات سال جاری خود به اعتراض‌های صنفی در محوطه کارخانه ادامه دهند.

این کارگران در عین حال مدعی‌اند که برای آن‌ها نقل شده است که مدیریت کنونی قصد دارد تا در درصورت بازگشت از مجموع ۱۶۰ کارگر در این واحد صنعتی حدود ۱۱۰ نفر را تعدیل کند.

به گفته این کارگران، در پیام‌هایی که از مدیریت نقل شده، آمده است: تنها ۵۰ نفر از کارگران کنونی قابل همکاری هستند.

این در حالی است که به باور کارگران کاشی گیلانا، برخورد نادرست مدیریت کنونی در کنار طولانی شدن روند پرداخت معوقات حقوقی این کارگران بیش از هر عامل دیگری در بحرانی شدن وضعیت این واحد صنعتی تاثیرگذار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز