خبرگزاری کار ایران

کارگران مدعی شدند:

خلف وعده پیمانکار پتروشیمی مارون در پرداخت دستمزد ۴ کارگر

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۱۷

«شرکت اکشن از پیمانکاران پتروشیمی مارون دستمزد حداقل ۴ کارگر را کمتر از توافق پیشین با آنان پرداخت کرده است. این کارگران برای کمک به انجام فرایند تعمیرات اساسی از پتروشیمی رازی مرخصی گرفته و به پتروشیمی مارون رفته بودند.»

شرکت اکشن از پیمانکاران پتروشیمی مارون دستمزد حداقل ۴ کارگر پتروشیمی رازی را کمتر از توافق پیشین با آنان پرداخت کرده است. این کارگران برای کمک به انجام فرایند تعمیرات اساسی از پتروشیمی رازی مرخصی گرفته و به پتروشیمی مارون رفته بودند.

«مازیار رحیم‌زاده» یکی از ۴ کارگر یاد شده در این باره به ایلنا گفت: من و ۳ کارگر دیگر پتروشیمی رازی اردیبهشت امسال با توجه به تخصص فنی‌‌مان برای کمک به انجام فرایند تعمیرات اساسی به پتروشیمی مارون رفته بودیم تا با ساعتی ۲۰ هزار تومان برای این واحد صنعتی کار کنیم، اما شرکت پیمانکاری اکشن در پرداخت دستمزدهای ما بدقولی کرده است.

او با اشاره به انعقاد قرارداد سفید امضای خود و سه همکار دیگرش با این شرکت پیمانکاری، افزود: مدیران شرکت پیمانکاری اکشن ابتدا روی ساعتی ۲۰ هزار تومان با ما توافق کرده بودند اما بعد از ۳ روز زیر حرفشان زده و گفتند برای هر ساعت ۱۴ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

او در عین حال گفت: پرداخت این مبلغ با توجه به اینکه ما از شرکت‌ پتروشیمی رازی مرخصی گرفته بودیم در عمل سود چندانی برای مان نداشت.

او در ادامه بیان کرد: وقتی که پس از پایان تعمیرات اساسی برای تسویه حساب مراجعه کردیم متوجه شدیم نه تنها دستمزد ما را به ازای هر ساعت ۱۴ هزار تومان محاسبه کردند بلکه ۳ الی ۴ روز هم از ساعت کاریمان کم کردند و با این ترفند دستمزدمان را حدود ۵۰۰ هزار تومان دیگر کاهش دادند.

این کارگر در ادامه با اشاره به شکایت خود از شرکت پیمانکاری اکشن، تصریح کرد: در جلسه رسیدگی به شکایت ما در اداره کار که اواخر مرداد برگزار شد، با توجه به آنکه قرادادمان سفید امضاء بود برای اختلاف ۶ هزار تومانی(اختلاف ۲۰ و ۱۴ هزار تومان برای هر ساعت) کاری از پیش نبردیم.

رحیم‌زاده ادامه داد: پیمانکار برای تعداد روزهای کاری که از ما کم کرده بود پرینت برگه ورود و خروج شرکت را آورد و به اداره کار ارائه کرد اما از نظر ما این برگه دارای نواقصی بود.

او با طرح ادعای جعل ساعات ورود و خروج خود و همکارانش از سوی شرکت پیمانکاری، افزود: اگر ما می‌دانستیم می‌خواهند از روزهای کاری ما کم کنند تا حقوق کمتری به ما بدهند، برای ورود و خروجمان رسید می‌گرفتیم.

این فعال کارگری در پایان اظهار کرد: هنگام شکایت کارگران از کارفرما یا پیمانکار در مراجع قانونی، کارگران معمولا دست پایین را دارند و بیشتر مواقع شکست می‌خورند چرا که کارفرما یا پیمانکار با حربه‌های گوناگون از جمله مورد یاد شده می‌تواند نتیجه پرونده شکایت را به سود خود تمام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز