خبرگزاری کار ایران

سکوت ده روز کارفرما؛

ییشنهادات کارگران پتروشیمی ایلام برای حل اختلاف با کارفرما بی‌پاسخ مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۴۲

«بیش از ده روز از ارائه کتبی پیشنهادات کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام به مدیران این واحد تولیدی می‌گذرد اما کارفرما تاکنون به این نامه که به امضای شش تن از نمایندگان کارگران رسیده پاسخی نداده است.»

بیش از ده روز از ارائه پیشنهادات کتبیکارگران اخراجی پتروشیمی ایلامبه مدیران این واحد تولیدی می‌گذرد اما کارفرما تاکنون به این نامه که به امضای شش تن از نمایندگان کارگران رسیده پاسخی نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین بند از این نامه با اشاره به رای مراجع حل اختلاف مبنی بر بازگشت به کار کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام و الزام کارفرما به انعقاد قرارداد مستقیم با آنان، نوشته شده است کارگران آمادگی دارند در صورت تضمین امنیت شغلی حتی با پیمانکار هم قرارداد امضاء کنند.

کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام در ادامه تاکید کرده‌اند با این شرط به امضای قرارداد با پیمانکار تن می‌دهند که مدت زمان قرارداد کارشان کمتر از یکسال نباشد، حقوق و مزایای‌ شغلی‌شان همزمان با کارکنان رسمی پرداخت شود و همانند سایر پرسنل از بیمه تکمیلی، پاداش و بن کالا برخوردار باشند.

آنطور که در این نامه آمده است پرداخت مزد، مزایا و حق بیمه ایام بلاتکلیفی کارگران از تاریخ ۱ تیر ماه امسال تا زمان شروع به کار مجدد یکی دیگر از شروط آنان برای امضای قرارداد پیمانی با کارفرما است.

گفتنی است مراجع حل اختلاف کارفرما را ملزم کرده‌اند با هر ۱۰۴ کارگر اخراجی قرارداد مستقیم منعقد کند اما کارفرما برای توقف اجرای این حکم به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

با توجه به آنکه دادرسی دیوان عدالت اداری به شکایت کارفرما حداقل شش یا هفت ماه طول می‌کشد، بسیاری از کارگران مایل‌اند پیشنهاد کارفرما مبنی بر انعقاد قرارداد پیمانی را بپذیرند هر چند پیش‌شرط‌شان این است که امنیت شغلی همه کارگران بعد از اتمام این قرارداد تضمین شود و با تغییر احتمالی پیمانکار هیچ کارگری اخراج نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز