خبرگزاری کار ایران

رضایت کارگران «صنایع پوشش» با وجود دو ماه تعویق حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۳۰

کارگران این کارخانه پس از سال‌ها چالش تحت مدیریت خصوصی، از اردیبهشت ماه سال گذشته(۹۲) تحت مدیریت شرکت «سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» مشغول به کار شده‌اند. با این وجود کارگران حقوق مرداد و شهریورماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

با وجود تعویق دو ماه حقوق قریب به ۱۰۰ کارگر کارخانه «صنایع پوشش ایران»، این کارگران وضعیت فعلی کارخانه را بهتر از گذشته می‌دانند و به اداره شدن این واحد تولیدی توسط دولت امیدوارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران این کارخانه واقع در رشت پس از سال‌ها چالش تحت مدیریت خصوصی، از اردیبهشت ماه سال گذشته(۹۲) تحت مدیریت شرکت «سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» مشغول به کار شده‌اند. با این وجود کارگران حقوق مرداد و شهریورماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، پیش از این مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی برای راه اندازی کارخانه و تعویق چندین ماهه حقوق کارگران باعثشد دولت مدیریت این کارخانه را از بخش خصوصی سلب و بهشرکت آتیه دماوندواگذار کند.

منابع کارگری ایلنا در این کارخانه از شرایط جدید ابراز رضایت می‌کنند.

یکی از کارگران صنایع پوشش ایران با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی کارخانه باعثبهبود وضعیت کارگران شده است توضیح داد: مدیریت دولتی بدون اعمال فشار به کارگران مواد اولیه تولید را تهیه می‌کند و چون کارگران مشغول به کارند و نگران از دست دادن شغل‌شان نیستند، احساس بهتری نسبت به گذشته دارند.

این کارگر قدیمی صنایع پوشش ایران درباره پیشینه مشکلات این واحد تولیدی گفت: سال ۸۳ به دنبال بارش شدید برف در استان گیلان بسیاری از واحدهای صنعتی استان تخریب و دچار ورشکستگی شدند.

او با بیان اینکه کارگران با سوابق حداقل ۲۰ ساله آماده بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور هستند، در زمینه بازنشستگی همکارانش گفت: با وجود بازنشسته شدن ۱۰ نفر از همکارانمان از ابتدای سال جاری در صورت ادامه همکاری سازمان تامین اجتماعی همین تعداد نیز تا پایان سال جاری بازنشسته خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز