خبرگزاری کار ایران

در سی و نهمین روز از آغاز اعتراض صنفی؛

۱۴ کارگر اخراجی «کاشی گیلانا» به اداره کار شکایت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۹۹

از مجموع ۲۰ کارگری که روز ۵ شنبه(۱آبان) با تصمیم سهامداران کارخانه کاشی گیلانا اخراج شدند امروز ۱۴ کارگر با طرح شکایت در اداره کار رودبار، پی‌گیر مطالبات صنفی خود شدند.

در سی و نهمین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران کاشی گیلانا، منابع خبری ایلنا از طرح شکایت ۱۴ نفر از کارگران اخراجی این کارخانه در اداره کار شهرستان رودبار خبر دادند.

به گزارش ایلنا، از مجموع ۲۰ کارگری که روز ۵ شنبه(۱آبان) با تصمیم سهامداران کارخانه کاشی گیلانا اخراج شدند امروز ۱۴ کارگر با طرح شکایت در اداره کار رودبار، پی‌گیر مطالبات صنفی خود شدند.

بنا بر این گزارش، سهام داران کارخانه کاشی گیلانا که بعد از انصراف کارفرمای کارخانه از خرید این واحد تولیدی، اداره این کارخانه را در دست گرفته‌اند و تا کنون حداقل ۲۰ کارگری که از تیرماه بدون قرار داد و بیمه استخدام شده بودند را بدون پرداخت مطالبات ۴ ماه گذشته‌شان اخراج کرده‌اند.

به گفته کارگران، کارفرما هر ماه به این کارگران قول می‌داد که قرارداد کار منعقد می‌کند و حق بیمه‌شان را به تامین اجتماعی می‌پردازد، اما با گذشت ۴ ماه از شروع به کار نه تنها حقوق و بیمه کارگران برقرار نشد، بلکه آنان شغلشان را نیز از دست دادند.

گفتنی است ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا به دلیل عدم دریافت بیش از ۱۶ ماه حقوق معوقه در فاصله سال‌های ۸۸ تا کنون، ۳۹ روز است که دست از کار کشیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز