خبرگزاری کار ایران

۵ کارگر رسمی «ایران زاک» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۱۸

کارفرمای کارخانه زاک برای رهایی از کارگران رسمی و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، در اقدامی توهین آمیز پس از سالها کار درهای کارخانه به روی آنان بسته است.

۵ کارگر رسمی کارخانه «ایران زاک» به دلایلی که از آن بی اطلاعند، اخراج شدند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه ایران زاک هویت و سابقه کار کارگران اخراجی این واحد تولید کننده انواع آدامس را «محمد علی کاظمی» با ۳ سال سابقه کاری «جاوید ذوالقرنی» با ۱۷سال سابقه کاری، «کریم مافی دوست» با ۲۰ سال سابقه کاری، «مصیب کلهر» با ۱۸ سال سابقه کاری و «مهدی معافی بردبار» با ۱۷ سال سابقه کاری اعلام کردند.

این منابع خبری ما گفته‌اند کارفرمای کارخانه زاک برای رهایی از کارگران رسمی و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، در اقدامی توهین آمیز پس از سالها کار درهای کارخانه به روی آنان بسته است و کارگران ناچار شده‌اند با طرح شکایت در اداره کار شهر صنعتی البرز برای بازگشت به کار خود اقدام کنند. گفته می‌شود کارفرمای این کارخانه بازگشت بکار این کارگران اخراجی را مشروط به بازپس گیری شکایتشان در اداره کار اعلام کرده است.

بر اساس گزارش کارگران، با وجود اخراج این ۵ کارگر رسمی از سوی کارفرما، هنوز مطالبات دو ماهه(شهریور و مهر) حدود ۶۰ کارگر کارخانه ایران زاک پرداخت نشده است.

بر مبنای این گزارش، از مجموع ۶۰ کارگر کارخانه تولیدی کنننده ایران زاک در قزوین فقط این ۵ کارگر با قراداد دائمی مشغول به کار بودند و مابقی کارگران با وجود مستمر بودن ماهیت شغل‌شان، بر خلاف تبصره دو ماده هفت قانون کار با قرار دادهای کار موقت مشغول کارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز