خبرگزاری کار ایران

در پنجاه و سومین روز از آغاز اعتراضات:

کارگران کاشی گیلانا ۱۰۰ هزار تومان از مطالبات ۱۶ ماهه‌شان را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۰۰

«کارگران این واحد صنعتی پس از پنجاه و سه روز اعتراض سرانجام با فروش مقداری از کاشی‌های انبار شده و بیش از ۵ تن میوه درختان زیتون محوطه کارخانه، توانستند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از مجموع مطالبات حقوقی ۱۶ ماهه‌ خود را دریافت کنند.»

همزمان با پنجاه و سومین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کاشی گیلانا، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از ۱۶ ماه مطالبات معوقه کارگران کارخانه کاشی گیلانا با فروش بخشی از اموال کارخانه، به ۱۲۸ کارگر پرداخت شد.

به گزارش منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا، کارگران این واحد صنعتی پس از پنجاه و سه روز اعتراض سرانجام با فروش مقداری از کاشی‌های انبار شده و بیش از ۵ تن میوه درختان زیتون محوطه کارخانه، توانستند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از مجموع مطالبات حقوقی ۱۶ ماهه‌ خود را دریافت کنند.

یک کارگر معترض کاشی گیلانا در این باره توضیح داد: با فروش کاشی‌های انبار شده و زیتون‌های محوطه کارخانه مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان بدست آمد که این پول بین ۱۲۸ کارگر کارخانه تقسیم شد.

او ادامه داد: عمده مشکلات این کارخانه موضوع مطالبات معوق مانده کارگران است که پس از مشخص شدن جدیت کارگران و موافقت سهام داران کارخانه، بخشی از اموال مازاد کارخانه برای فروش آماده شد.

این کارگر درباره زمان آخرین دریافتی کارگران از کارفرما گفت: آخرین پولی که کارگران کارخانه کاشی گیلانا آنهم به صورت علی‌الحساب دریافت کرده بودند در شهریور ماه سال جاری به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته وی، از روز یکشنبه ۱۱ آبان، مجموع کارگران کاشی گیلانا به ازای دریافت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مشغول چیدن زیتون از درختان محوطه کارخانه شده اند که به هر کارگر مبلغی حدود ۲۰ هزار تومان می رسد.

او با بیان اینکه از مجموع ۱۶۰ کارگر این کارخانه اکنون ۱۲۸ کارگر باقی مانده‌اند گفت: حدود ۲۰ کارگر روز پنج شنبه ۱ آبان، در سی و هفتمین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران با تصمیم سهامداران بدون قرار داد اخراج شدند و مابقی خود خواسته به دلایل مختلفی همانند تعویق حقوق حاضر به ادامه همکاری نبودند.

این کارگر کاشی گیلانا با بیان اینکه نیازهای مالی کارگران با دریافت این مبالغ ناچیز برطرف نمی‌شود در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، حساب مشترکی بین دو نفر از کارگران و حسابدار کارخانه افتتاح شده است که همه مبالغی که با فروش این اموال بدست می‌آید در ابتدا به این حساب واریز شده و سپس بین کارگران تقسیم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز