خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات ۵ ماهه کارگران آبفای آبادان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۶۹

بعد ازگذشت حدودا ده روز از آخرین اعتراض صنفی ۱۴۰ نفر از کارگران قرار دادی آبفای آبادان مقابل ساختمان مرکزی که در روز پنجم ماه جاری انجام شد، سرانجام پیمانکار شرکت «ارمغان نمای شوش‌تر» به به حساب ۲۳۳ کارگر قرار دادی ورسمی این واحد مبلغ ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کرد.

منابع خبری ایلنا در آبفای آبادان از پرداخت بخشی از معوقات ۵ ماهه ۲۳۳ نفر از کارگران این واحد خبر دادند.

به گزارش ایلنا، بعد ازگذشت حدودا ده روز از آخریناعتراض صنفی۱۴۰ نفر از کارگران قرار دادی آبفای آبادان مقابل ساختمان مرکزی که در روز پنجم ماه جاری انجام شد، سرانجام پیمانکار شرکت «ارمغان نمای شوشتر» مبلغ ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان را به عنوان بخشی از مطالبات ۵ ماهه۲۳۳ کارگر قرار دادی و رسمی این واحد پرداخت کرد.

بنا بر این گزارش، کارگران آبفای آبادان که حقوق فروردین، اردیبهشت، مرداد، شهریور و مهر را دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ کارفرمایان به مطالبات صنفی‌شان هر چند وقت یکبار در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در شهر آبادان تجمع می‌کنند. که آخرین تجمع آنان در روز پنجم آبان ماه جاری صورت گرفته است.

به گفته این منبع خبری در آبفای آبادان، شرکت ارمغان نمای شوشتر بعد از آخرین اعتراض کارگران اقدام به اخراج «رضا گلستانی» نماینده قانونی آنان کرد. آقای گلستانی با ۱۴ سال سابقه کار بعد از ده روز بلاتکلیفی با تغییر رئیس آبفای آبادان مجددا به کار خود بازگشت.

این کارگر شرکت آبفای آبادان در بخش دیگری از سخنان خود به تعویق دو ماه بیمه این کارگران و مشکلاتی که به تبع آن برای ۱۳۵ کارگر قرار دادی و ۹۸ کارگر رسمی بوجود آمده اشاره کرد و گفت: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعثشده است تامین اجتماعی آبادان از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران خوداری کند و دراین زمینه کارگران با مشکل روبرو شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز