خبرگزاری کار ایران

با حضور در نمایشگاه مطبوعات:

کارگران معترض معدن سنگرود خود به سراغ رسانه ها آمدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۱۰

«این کارگران که به نمایندگی از حداقل ۳۰۰ کارگر این معدن در نمایشگاه مطبوعات حاضر شدند از آذرماه پارسال و در پی تلاش کارفرما برای انحلال معدن آینده شغلیشان را در خطر می‌بینند.»

جمعی از کارگران معدن سنگرود که طی یک ماه گذشته با برپایی تجمعات اعتراضی خواستار لغو انحلال این معدن و ادامه کار شده بودند، صبح امروز(پنج شنبه ۲۲ آبان) به قصد رساندن صدای اعتراضشان به رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات حاضر شدند و از غرفه خبرگزاری ایلنا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که به نمایندگی از ۳۰۰ کارگر این معدن در نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بودند از آذرماه پارسال و در پی تلاش کارفرما برای انحلال معدن، آینده شغلیشان را در خطر می‌بینند.

مرتضی نیک‌پور، رییس شورای اسلامی کار معدن سنگرود در این بازدید با انتقاد از رسانه‌ها به دلیل بی‌توجهی به یکسال اعتراض همکارانش گفت: در حالی که این رسانه‌ها با میلیارد‌ها تومان پول بیت المال اداره می‌شوند کمترین توجهی به مطالبات ما کارگران ندارند.

او در عین حال افزود: ما از یکسال پیش و برای تحقق مطالباتمان بار‌ها دست به اعتراض صنفی و اعتصاب زده‌ایم اما این رسانه‌ها برای یکبار هم که شده اعتراضات ما را پوشش نداده‌اند.

نیک‌پور گفت: شرکت البرز غربی(کارفرما) و هیات مدیره ایمیدرو به بهانه به صرفه نبودن معدن به دنبال انحلالش هستند آنهم در شرایطی که بر اساس نظر کار‌شناسان روس و ترک حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن زغال سنگ استخراج نشده در معدن وجود دارد بنابراین اصرار آنان به انحلال شائبه‌هایی را به وجود آورده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر و با پیگیری‌های فرماندار و استاندار انحلال معدن به تعویق افتاده و نهایی شدن این تعویق به موافقت وزیر کشور نیاز دارد.

او در پایان گفت: بیشتر کارگران معدن سنگرود در آستانه بازنشستگی قرار دارند و انحلال این معدن ظلم مضاعفی در حق آنان محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز