خبرگزاری کار ایران

با ارسال جوابیه‌ای:

پتروشیمی فجر اعتراض کارگرانش را تکذیب کرد / از ایلنا شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۵۶

«هیچ گونه اعتصابی در روز یاد شده و یا روزهای منتهی به آن روز صورت نگرفته است. / کارگران روزمزد برای کارهای پروژه‌ای موقت برای مدت زمان مشخص مشغول کار می‌شوند و هیچ ارتباطی با کارهای مستمری که نیروی ثابت پیمانکاری جذب می‌شوند ندارند.»

پس از انتشارخبر اعتراض کارگران پیمانی پتروشیمی فجرطی دو روز گذشته، روابط عمومی این واحد پتروشیمی با ارسال جوابیه‌ای به خبرگزاری کار ایران، ضمن تکذیب اعتراض صنفی کارگران، ایلنا را به دلیل درج این خبر تهدید به شکایت کرد.

در این جوابیه که به تکذیب اعتراض صنفی کارگران «طی دو روز اخیر و حتی روزهای منتهی به این دو روز» اختصاص دارد، به مواردی پاسخ داده شده است که ایلنا به عنوان دلایل اعتراض صنفی کارگران طی دو روز گذشته ذکر کرده بود. آخرین اخبار از اعتراض کارگران پتروشیمی فجر حاکی ازپرداخت یکی از مطالبات کارگران معترضو احتمال خاتمه اعتراض کارگران از صبح فرداست.

متن کامل جوابیه پتروشیمی فجر مطابق قانون مطبوعات به طور کامل در ادامه می‌آید:

۱ - هیچ گونه اعتصابی در روز یاد شده و یا روزهای منتهی به آن روز صورت نگرفته است. این خبر علیرغم توضیحات تلفنی و درخواست بازنگری در منابع خبری آن خبرگزاری مطرح شد که غیرواقعی و نادرست و کذب محض است.

۲ - پاداش بهره‌وری نفت، بلافاصله پس از ابلاغیه وزارت نفت در تاریخ ۳/۸ / ۹۳ در هیات مدیره شرکت پتروشیمی فجر به جای مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ ریال، ۸۰۰۰۰۰۰(هشت میلیون ریال) مصوب گردید و بعد از انجام کار اداری و مالی مربوطه در تاریخ ۱/۹ / ۹۳ به حساب پیمانکار واریز شده است. لازم به ذکر است این شرکت اولین شرکتی در منطقه بوده که این مورد را مصوب نمود.

۳ - پرداخت صورت وضعیت پیمانکار «رامپکو» در سال‌های گذشته در بیست و پنجم هر ماه صورت می‌گرفت و همیشه یک ماه از مطالبات کارکنان نزد پیمانکار باقی می‌ماند. به تقاضای کارکنان آن پیمانکاری و به دلیل ترافیک بانکی از سال ۸۷ تبدیل به هفتم هر ماه و به روز شدن حقوق ماهیانه گردید.
تغییر این تاریخ در صورت درخواست تقاضای پیمانکاری از مجاری دستگاه‌های نظارت هیچ گونه مشکلی برای این شرکت ایجاد نمی‌کند.

۴ - کارگران روزمزد برای کارهای پروژه‌ای موقت برای مدت زمان مشخص مشغول کار می‌شوند و هیچ ارتباطی با کارهای مستمری که نیروی ثابت پیمانکاری جذب می‌شوند ندارند.

۵ - با عنایت به موارد فوق و تخدیش در حجیت خبر منتشره و ضمن آنکه این شرکت تعقیب و پیگیری سر منشا خبر را به اتهام تشویق اذهان عمومی نشر اکاذیب که باعثتضییع کارگران زحمتکش این شرکت پیمانکاری برای خود محفوظ می‌دارد.
انتظار می‌رود قبل از درج اینگونه اخبار از صحت و سقم آن اطلاع لازم را به دست ‌آورند کما اینکه متاسفانه در سال گذشته خبر کذب با موضوع توقف تولید در اثر اعتصاب کارکنان(منتشره در تاریخ ۲۷/۷ / ۹۲ و با کد خبر ۱۱۴۳۹۴) نیز از سوی آن خبرگزاری منتشر شده که آثار سوء در پی داشته است. متاسفانه علیرغم تماس مکرر با آن خبرگزاری در روز گذشته و امروز این خبر کذب در تاریخ ۲/۹ / ۹۳ در خروجی آن سایت تکرار گردیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز