خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ کارگر شهرداری مریوان بدون دریافت دو ماه حقوق بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۶۸

«کارفرما قصد دارد کارگران را با اخذ سفته تحت فشار بگذارد و امنیت شغلی‌ ما را بیش از گذشته محدود کند / این لباس‌ها به عنوان «بادگیر» و «ضد آب» در اختیار ما قرار گرفته‌اند اما در برابر سرما و در برابر باران مقاوم نیستند.»

نزدیک به ۱۵۰ کارگر فضای سبز شهرداری مریوان با اتمام قرارداد کاری‌شان در پایان ماه گذشته بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران فصلی که به مدت هفت ماه(از اواسط اسفند پارسال تا پایان آبان ماه امسال) با شهرداری مریوان قرارداد کار بسته بودند در روزهای گذشته بیکار شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که بیش از یک هفته از تعدیل این ۱۵۰ کارگر می‌گذرد هنوز حقوق و اضافه کاری آنان در ماه‌های مهر و آبان پرداخت نشده است.

منابع کارگری ایلنا در عین حال گزارش داده‌اند که شهرداری مریوان با صدور فراخوان از همه کارگران خدمات شهری این مجموعه خواسته است که به بخش‌های اداری و مالی مراجعه کنند و سفته‌های ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی در اختیار کارفرما قرار دهند.

این کارگران که شمار آنان به ۲۰۰ نفر می‌رسد یا رفتگر هستند یا راننده ماشین‌های جمع آوری زباله و یا تعمیرکاران تجهیزات شهرداری.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: کارفرما قصد دارد کارگران را با اخذ سفته تحت فشار بگذارد و امنیت شغلی‌ ما را بیش از گذشته محدود کند، به خصوص در شرایطی که کارگران نزدیک به ۲ سال است هیچ قرارداد کاری با شهرداری امضاء نکرده‌اند.

او در عین حال با انتقاد از کیفیت بسیار پایین لباس کاری کارگران خدمات شهری، افزود: در حالی که این لباس‌ها به عنوان «بادگیر» و «ضد آب» در اختیار ما قرار گرفته‌اند اما در برابر سرما و در برابر باران مقاوم نیستند و کافی است کمی باران ببارد تا از درون خیس شوند.

او در ادامه بیان کرد: البته کیفیت لباس‌ها در سال‌های گذشته نیز پایین بود اما کارگران آن لباس‌ها را که به رنگ مشکی بود با جنس‌های مرغوب موجود در بازار تعویض می‌کردند اما لباس‌های جدیدی که در اختیار کارگران قرار گرفته نارنجی است و هیچ فروشنده‌ای حاضر نیست این لباس‌ها را از کارگران بخرد.

او افزود: از سوی دیگر این لباس‌ها در یک اندازه تهیه شده‌اند بنابراین برای بسیاری از همکاران یا تنگ هستند و یا گشاد.

این کارگر معترض با اشاره به قطع سهم شیر کارگران شهرداری مریوان از حدود ۱۵ ماه پیش، گفت: در گذشته به هر کارگر ۳۰ عدد شیر پاستوریزه با تاریخ مصرف طولانی مدت می‌دادند تا در طول ماه مصرف کنند اما مدت هاست که سهمیه شیر کارگران را قطع کرده‌اند.

او در ادامه مدعی شد شهرداری مریوان عنوان شغلی خدمات را در لیست بیمه تامین اجتماعی جعلی درج می‌کند و در حالی که شغل کارگران خدمات شهری سخت و زیان آور است، عنوان شغلی آنان کارگر ساده رد می‌شود.

این کارگر معترض در پایان با انتقاد از حق اضافه کاری ناعادلانه کارگران شهرداری مریوان، از اداره کار این شهرستان به دلیل ناکارآمدی و پاسخگو نبودن انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز