خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق:

کارگران معدن زغال سنگ تخت مینودشت دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۴۹

«حدود ۳۰۰ کارگر این معدن که در دل جنگلهای شهرستان مینو دشت مشغول استخراج زغال سنگ اند بیش از دو ماه است که حقوقشان همچون سایر ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی به تاخیر افتاده است و به همین دلیل امروز دست از کار کشیدند.»

منابع خبری ایلنا در معادن زغال سنگ البرز شرقی از اعتراض صنفی حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شاغل در معدن «تخت»(واقع در شهرستان مینودشت) از زیر مجموعه‌های این واحد معدنی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۳۰۰ کارگر این معدن که در دل جنگلهای شهرستان مینو دشت مشغول استخراج زغال سنگ اند بیش از دو ماه است که حقوقشان همچون سایر ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی به تاخیر افتاده است و به همین دلیل امروز دست از کار کشیدند.

حق بیمه این کارگران نیز در چهار ماه گذشته به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی از سه واحد مجزای استخراج بنام معدن «طرزه» با حدود ۸۰۰ کارگر، معدن «تخت» مینودشت با حدود ۳۰۰ کارگر و معدن «رامیان» با حدود ۵۰ کارگر تشکیل شده است. ایلنا روز گذشته از اعتصاب کارگران معدن طرزه با مطالبات صنفی مشابه کارگران معدن تختخبرداده بود.

کارگران معدن تخت مینودشت که از وضعیت بیمه تکمیلی‌شان نیز ناراضی‌اند، در تشریح دلایل اعتراض‌شان گفته‌اند: پیش از واگذاری معادن البرز شرقی به ذوب آهن اصفهان بیمه تکمیلی پارسیان بودیم و کارگران از خدمات این شرکت بیمه‌گر راضی بودند. اما بعد از واگذاری معدن بیمه تکمیلی کارگران نیز به بیمه البرز منتقل شد.

کارگران می‌گویند خدمات پرداخت هزینه‌های درمان این شرکت بیمه گر طوری است که کارگران باید حین مراجعه به بخشهای درمانی طرف قرارداد، پول نقد هم بپردازند که با توجه به تاخیرهای مکرر در پرداخت حقوق این در توان مالی کارگران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز