خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در محل شرکت؛

کارگران ۴ شرکت «سرمایه‌گذاری سبز» تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۵۴

«حدود یکصد نفر از کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز در اعتراض به وضعیت نامشخص مطالبات مزدی خود در محل این شرکت تجمع کردند / پس از پیگیری‌های نهاد صنفی سرانجام تامین اجتماعی پنجشنبه گذشته دفترچه کارگران باقیمانده را بصورت مشروط برای مدت یک هفته تمدید کرد.»

صبح امروز حدود یکصد نفر از کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز در اعتراض به وضعیت نامشخص مطالبات مزدی خود در محل این شرکت تجمع کردند.

«یعقوب کریمی» رئیس شورای اسلامی کار شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز با اعلام این خبر، درباره دلایل این اعتراض به ایلنا گفت: این تجمع صنفی در داخل شرکت و در اعتراض به وضعیت نامشخص دستمزد‌ها، حقوق و بیمه معوقه برپا شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز که شامل کارخانه‌های «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» می‌شود نزدیک به ۲۰۰ نفر شاغل‌اند.

به گفته مسئول نهاد کارگری شرکت سرمایه گذاری سبز، در حال حاضر تمامی این کارگرانشش ماه دستمزد و هشت ماه حق بیمه پرداخت نشده سال جاریرا از کارفرما طلبکارند.

کریمی ادامه داد: تجمع کنندگان خواستار پاسخگویی کارفرما و مسئولان دولتی‌اند اما نه از کارفرما خبری هست و نه هیچ مسئولی در جمع معترضان حاضر شده‌ است.

کریمی با یادآوری اینکه به دلیل بدهی کارفرما دفترچه بیمه کارگران شاغل شرکت سرمایه گذاری سبز از مدتی پیش فاقد اعتبار شده بود، افزود: پس از پیگیری‌های نهاد صنفی سرانجام تامین اجتماعی پنجشنبه گذشته دفترچه کارگران باقیمانده را بصورت مشروط برای مدت یک هفته تمدید اعتبار کرد.

به گفته این کارگر، تنها اتفاق مثبتی که در هفته گذشته برای او و سایر همکارانش افتاده این است که سازمان تامین اجتماعی بصورت مشروط دفترچه بیمه آن‌ها را به مدت یک هفته تمدید اعتبار کرده است اما پس از یک هفته خانواده‌های کارگران مجددا برای بهره‌مندی از بیمه با مشکل مواجه می‌شوند.

گفته می‌شود براساس شرطی که سازمان تامین اجتماعی برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه کارگران سرمایه گذار ی سبز گذاشته است، چنانچه کارفرما تا ابتدای دی ماه نسبت به تسویه حساب با این سازمان اقدام نکند دفترچه بیمه این کارگران دوباره با مشکل تمدید اعتبار مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: به غیر از کارگران شاغل که خواهان روشن شدن وضعیت مزد و بیمه معوقه خود هستند، کارفرما هنوز با۱۴۴ کارگری که از ابتدای سال جاری تاکنون به تدریج اخراج شده‌اندتسویه حساب نکرده است.

به گزارش ایلنا، اجتماع امروز کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز در حالی انجام گرفته است که به گفته نماینده صنفی آنان، این کارگران از سال ۸۶ تاکنون با مشکل پرداخت نامنظم حقوق و مزایای قانونی مواجه بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز