خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری:

اظهارات ضد و نقیض درباره توقف دوباره تولید در فارسیت دورود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۴۵

«درحالی که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در روزهای گذشته از بهبود شرایط کارخانه فارسیت دورود خبر داده بود، یک منبع کارگری به ایلنا گفت این واحد تولیدی نزدیک به ۴۰ روز است که تولید نداشته‌ است و کارگران هم اکنون در تعطیلات به سر می‌برند.»

درحالی که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در روزهای گذشته از بهبود شرایط کارخانه فارسیت دورود خبر داده بود، یک منبع کارگری به ایلنا گفت این واحد تولیدی نزدیک به ۴۰ روز است که تولید نداشته‌ است و کارگران هم اکنون در تعطیلات به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی آشتاب» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در روزهای گذشته گفته بود: کارخانه فارسیت دورود یکی از صنایع مهم شهرستان است که از ابتدای سال جاری برای بازگشایی آن اقدام کردیم و در خرداد ماه سال ۹۳ با بازسازی، نوسازی تکنولوژیک و استانداردسازی با محیط زیست فعالیت خود را از سر گرفت.

این مقام دولتی در عین حال گزارش داده بود: ‌ با برآوردهایی که انجام داده‌ایم در تعدیل مرحله اول ۱۱۸ نفر به عنوان نیروی مازاد شناخته شده‌اند که ۲۵ نفر بازنشسته و ۱۰ نفر در ازای بازخرید به صورت داوطلبانه کنار رفته‌اند. کارگران مازاد بین ۸ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند که به ازای هر سال خدمت ۲ میلیون تومان به عنوان بازخرید به آنها پرداخت می‌شود و سقف بازخرید ۳۰ میلیون تومان است.

آشتاب همچنین با اذعان معوقات حقوی کارگران فارسیت دورود گفته بود: ۵ ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شده است و مابقی طلب‌ها نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

این در حالی است کارگران فارسیت دورود می‌گویند این واحد تولیدی به دلیل کمبود نقدینگی و عدم وجود خط تولید به میزان کافی با مشکلات عدیده‌ای روبروست.

یک منبع کارگری در همین رابطه به ایلنا گفت: مشکل اصلی کارگران فارسیت معوقات حقوقی نیست. درست است که دریافت معوقات باقیمانده جزئی از مطالبات اساسی کارگران فارسیت است اما مهم‌ترین خواستهٔ کارگران فارسیت این است که شرایط تولید بهتر شود تا بتوانند مطالباتشان را به موقع و به صورت ماهانه دریافت کنند.

او افزود: خوشبختانه ۵ ماه حقوق معوقه از مجموع ۱۶ ماه معوقات کارگران فارسیت پرداخت شده و طبق وعده‌ای که داده شده قرار است مابقی مطالبات کارگران فارسیت تا پایان سال پرداخت شود.

او تصریح کرد: علی رغم اینکه گفته شد در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان اعتبارات بودجه‌ای برای برخی از کارخانه‌ها درنظر گرفته شده تا از رکود خارج شوند اما مشخص نشد در ‌‌نهایت این بودجه‌ها در کجا صرف شد.

او افزود: کارخانه‌هایی چون فارسیت و پارسیلون و یخچالسازی و چند کارخانه دیگر در لرستان از مهم‌ترین کارخانه‌هایی هستند که باید این اعتبارات به آن‌ها اختصاص یابد اما نمی‌دانیم این بودجه‌ها در کجا صرف شد.

او گفت: امیدوارم مسولان در ارتباط با کارخانه‌هایی چون فارسیت حساسیت بیشتری داشته باشند تا شاهد توقف فعالیت آن‌ها نباشیم.

گفتنی است کارخانه فارسیت دورود در زمینه تولید محصولات الیاف سیمان از قبیل لوله های فشار قوی آبرسانی، لوله های فاضلابی و… فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز