خبرگزاری کار ایران

دعوای حقوقی اراضی «ولد آباد» کارگران منطقه را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۳۱

«بانک ملت به استناد اسناد مبهمی که به پرداخت یک فقره وام بانکی در سال‌های قبل از انقلاب مربوط می‌شود، ادامه فعالیت کارگاه‌های تولیدی این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است.»

تعدادی از فعالان حقوق صنفی کارگران استان البرز از تهدید فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی مستقر در منطقه «ولد آباد» این استان خبر می‌دهند.

اعضای «هیات امنای محلی - صنعتی سپهرفام ولیعصر» به ایلنا گفته‌اند بانک ملت به استناد اسناد مبهمی که به پرداخت یک فقره وام بانکی در سال‌های قبل از انقلاب مربوط می‌شود، ادامه فعالیت کارگاه‌های تولیدی این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

براساس سخنان این کارگران، هم اکنون در منطقه ولد‌آباد بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در زمینه‌های ساخت سرامیک، صنایع فلزی، قالب سازی، تراشکاری، کابینت سازی، چوب و… فعالیت دارند که تعداد کارگران شاغل در هر کدام از این واحد‌ها بصورت تقریبی از ۵ تا ۵۰ نفر متغییر است.

همچنین گفته می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بانک ملت از طریق دادگستری برای مالکان این کارگاه‌ها احضاریه‌هایی را ارسال است که به موضوع تسویه نشدن یک فقره وام بانکی در سالهای قبل از انقلاب مربوط می‌شود.

مطابق ادعای بانک ملت در سال ۴۶ افرادی تحت عنوان مالکان این اراضی بابت دریافت یک فقره وام بانکی سه میلیون تومانی این ملک را در رهن بانک اعتبارات تعاونی و توزیع قرار داده‌اند که تا به امروز این وام تسویه نشده است.

این فعالان صنفی ادامه می‌دهند باتوجه به اینکه پس از انقلاب تمامی دارایی‌های این بانک به بانک ملت واگذار شده است اکنون بانک ملت در مقام بستان‌کار خواهان تادیه این وام از مالکان کنونی اراضی ولد آباد شده است.

به گفته اعضای هیات امنای محلی صنعتی سپهرفام ولیعصر ادعای بانک ملت در مورد تادیه نشدن وام مذکور در حالی است که مطابق اسناد رسمی مالکان پیشین اراضی ولد آباد قبل از دریافت وام از بانک اقدام به تفکیک و فروش این اراضی کرده‌اند بنابراین طبق قانون پس از فروش این اراضی نمی‌توانسته‌اندکه به اعتبار این املاک از بانک وامی دریافت کنند اما به پشتوانه روابطی که در آنزمان با دستگاه حاکم وقت داشتند در اقدامی غیر قانونی وام بانکی مذکور را دریافت کرده‌اند.

این فعالان صنفی می‌گویند در شرایطی که بانک ملت نمی‌تواند به استناد اسناد غیر معتبر بازپرداخت وام را از مالکان کنونی کارگاه‌های مستقر در منطقه ولد آباد ادعای کند اما با این حال مدتی است که این بانک از طریق دادگستری برای آن‌ها احضاریه‌هایی را ارسال کرده است.

هیات امنای تعاونی سپهر فام ولیعصر که مدعی‌اند مالکان کنونی اراضی ولد آباد تا اواخر دهه ۷۰ از وجود این مسئله بی‌اطلاع بوده‌اند، می‌گویند: آن زمان برخی اهالی و مالکان به تدریج از این مسئله مطلع شدند و حتی برخی از مالکان با پرداخت مبالغی که به ازای هر متر مربع از ۱۵۰ تا ۱۳۰۰ تومان متغییر بود با بانک ملت تسویه حساب کرده‌اند.

به گفته این فعالان صنفی افزایش ناگهانی بهای زمین در سالهای اخیر باعثشده است تا بانک ملت از مقام بستانکار وام به مقام مالک اراضی ولد آباد تغییر موقعیت دهد و بدین ترتیب با اراسال احضاریه‌های قضایی فعالیت کارخانه‌های مستقر در این منطقه را تهدید کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز