خبرگزاری کار ایران

رضایت‌مندی کارگران «بسته بندی پارس» با وجود دو ماه تعویق حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۹۰

«پس از سال‌ها چالش کارگری در «صنایع بسته بندی پارس»، وضعیت کارخانه در ماه جاری با تغییر مدیر عامل رو به بهبودی است. با این وجود کارگران حقوق آبان و آذر ماه سال جاری را هنوز دریافت نکرده‌اند.»

با وجود تعویق دو ماه حقوق قریب به ۶۵ کارگر کارخانه «صنایع بسته بندی پارس» در قزوین، منابع کارگری ایلنا در این کارخانه وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

کارگران روز دوشنبه(۱۵ دی) به ایلنا گفته‌اند که پس از سال‌هاچالشکارگری در «صنایع بسته بندی پارس»، وضعیت کارخانه در ماه جاری با تغییر مدیر عامل رو به بهبودی است. با این وجود کارگران حقوق آبان و آذر ماه سال جاری را هنوز دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه بسته بندی پارس با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعثشده بود حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیافتد، گفت: با تغییر مدیر عامل کارخانه دو ماه از معوقات حقوقی کارگران این کارخانه به صورت علی‌الحساب پرداخت شد. همچنین معوقات چهار ماهه بیمه‌ای کارگران نیز به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

اوهمچنین درباره قرار داد کار خود و همکارانش گفت: مدیر عامل جدید یک ماه به قرارداد کاری کارگران که پیش از این یک ماهه بود اضافه کرده است و اکنون کارگران با قراردادهای موقت دو ماهه مشغول کارند.

او در ادامه در موردامنیت شغلیکارگران این کارخانه گفت: یک ماه پیش این کارخانه ۷۵ کارگر داشت که ۱۰ نفر خود خواسته و به دلیل افزایش مشکلات مالی با ۱۰ سال سابقه کار محل کارشان را ترک کردند.

به گفته این کارگر، علاوه بر ۱۰ کارگری که اخیرا بصورت خودخواسته کارخانه را ترک کار کرده‌اند، ۲۱ کارگر نیز علی رغم میل خود اواخر سال گذشته تعدیل شده‌اند.

همچنین در اسفند ماه سال گذشته دو نفر از نمایندگان صنفی کارگران(اعضای شورای اسلامی کار) به نامهای «همتی» و «زرآبادی» به همراه ۱۶ کارگر دیگر به دلیل پی گیری مطالبات حقوقی بیش از ۳ ماهه خود و سایر همکارانشان از سوی کارفرما اخراج شده بودند.


این کارگر با بیان اینکه این واحد در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد اما به دلیل مشکلات مدیریتی در آستانه تعطیلی کامل قرار داشت، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده است.

وی با تاکید بر پی گیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز