خبرگزاری کار ایران

ده روز پس از صدور حکم:

حکم شورای تأمین برای بازگشت به کار نماینده کارگران «واکن پارس» اجرا نشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۸۵

«کارفرما در روزهای گذشته تعدادی دستگاه‌ مسدود کننده امواج موبایل در کارخانه نصب کرده است / کارفرما با گذشت بیش از ده روز از امضای مصوبه شورای تامین، هنوز رئیس نهاد کارگری واگن پارس را به کار باز‌نگردانده است.»

کارگران واگن پارس اراک می‌ گویند کارفرما با گذشت بیش از ده روز از امضای مصوبه شورای تامین این شهرستان، هنوز آقای «علی درخشنده‌بخت»، رئیس نهاد کارگری واگن پارس را به کار باز‌نگردانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای تامین شهرستان اراک روز ۷ دی ماه امسال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما تصویب کرده بود کارفرما با رئیس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس قرارداد کار منعقد کند و او را به کار خود بازگرداند.

در خبری دیگر، کارگران می‌گویند کارفرما در روزهای گذشته تعدادی دستگاه‌ مسدود کننده امواج موبایل در کارخانه نصب کرده است.

یکی از کارگران به ایلنا گفت که همکارانش نگران روشن شدن دستگاه‌های مسدود کننده امواج موبایل هستند و برای جلوگیری از وقوع این اتفاق قصد دارند به قوه قضاییه شکایت ببرند.

او در عین حال تاکید کرد مهلتی که کارگران در خاتمه اعتراض صنفی ده روزه شان به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصیاء دادند رو به اتمام است.

گفتنی استکارگران واگن پارس اراکروز دوشنبه این هفته(۱۵ دی) بعد از ده روز متوالی اعتراض صنفی، با وساطت اعضای شورای اسلامی کار تولید را از سر گرفتند. اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس آن روز از ۹۰۰ کارگر اعتصابی این کارخانه درخواست کردند برای نشان دادن حسن نیت خود به مقام‌های محلی تولید را از سر بگیرند و به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصیاء جهت اجرای مصوبه شورای تامین زمان بدهند. کارگران در این ده روز در اعتراض به اخراج آقای درخشنده‌بخت دست از کار کشیده بودند.

کارگران واگن پارس معتقدند نماینده اخراجی‌شان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ایلنا در بحبوحه اعتراضات به نقل از کارگران گزارش داده بود که نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئیس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز