خبرگزاری کار ایران

احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس / ۴ کارگر رسمی به خانه فرستاده شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۸۱

«احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس در پایان دی ماه در پی جدید‌ترین تصمیم کارفرما مبنی بر منفک کردن چهار کارگر رسمی این کارخانه تقویت شده است.»

منابع کارگری از احتمال اخراج گستردهکارگران واگن پارس اراکدر پایان ماه خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌هایی که به ایلنا رسیده است احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس در پایان دی ماه در پی جدید‌ترین تصمیم کارفرما مبنی بر منفک کردن چهار کارگر رسمی این کارخانه تقویت شده است.

کارگران می‌گویند این ۴ کارگر رسمی پس از خاتمه آخرین دور از اعتراضات صنفی کارگران واگن پارس از کار منفک شدند و با شرط پرداخت حقوق به خانه فرستاده شده‌اند.

بر اساس گزارش کارگران، کارفرما به این چهار کارگر گفته است حقوق‌شان را پرداخت می‌کند اما دیگر به کارخانه نیایند.

کارگران واگن پارس روز دوشنبه هفته پیش(۱۵ دی) به اعتراض صنفی ده روزه خود خاتمه دادند. کارگران در این ده روز در اعتراض به اخراج آقای درخشنده‌بخت، رئیس اخراجی شورای اسلامی کار، دست از کار کشیده بودند.

اعتراض صنفی کارگران زمانی پایان یافت که اعضای شورای اسلامی کار از صد‌ها کارگر اعتصابی این کارخانه درخواست کردند برای نشان دادن حسن نیت خود به مقام‌های محلی تولید را از سر بگیرند و به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصیاء جهت اجرای مصوبه شورای تامین زمان بدهند.

گفتنی است شورای تامین شهرستان اراک روز ۷ دی ماه امسال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما تصویب کرده بود کارفرما با رئیس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس قرارداد کار منعقد کند و او را به کار خود بازگرداند.

منابع کارگری در عین حال می‌گویند مدیر داخلی واگن پارس به دلیل عملکرد نامناسب مدیرعامل این واحد تولیدی استعفاء داده‌ است.

کارگران حاکم شدن فضای امنیتی بر کارخانه و اجازه کارفرما به طلبکاران برای خروج مواد خام از کارخانه در روزهای گذشته را از دلایل استعفای او اعلام کرده‌اند.

یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت: اوایل این هفته طلبکاران به کارخانه آمده بودند و بیش از ۱۲ تریلی از مواد خام را با حکم قضایی بردند.

او افزود: شیوه مدیرتی که کارفرما در پیش گرفته است آینده خوبی را برای کارخانه رقم نمی‌زند و ما را به نا‌کجا آباد می‌برد.

او با اشاره به مراجعه اعضای شورای اسلامی کار به استانداری مرکزی در اوایل این هفته، گفت: مسئولان استانداری به اعضای شورای اسلامی کار گفتند که به قرارگاه خاتم الاوصیاء، سهامدار عمده کارخانه، نامه ارسال کردند و از این قرارگاه خواستند وضعیت آقای درخشنده‌بخت را مشخص کند و نتیجه را به استانداری گزارش دهد.

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس با مدیران کارخانه واگن پارس تا لحظه تنظیم این خبر بی‌نتیجه مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز