خبرگزاری کار ایران

اظهارات ضد و نقیض درباره پرداخت ۱۶ ماه بیمه معوقه کارگران نورد و لوله صفا

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۴۸

«کارگران لوله و نورد صفا از اظهارات ضد و نقیض کارفرما و مسئولان تامین اجتماعی ساوه درباره پرداخت بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه خود خبر می‌دهند.»

کارگران نورد و لوله صفا از اظهارات ضد و نقیض کارفرما و مسئولان تامین اجتماعی ساوه درباره پرداخت بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه خود خبر می‌دهند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: مسئولان تامین اجتماعی ساوه به ما گفته‌اند کارفرما حق بیمه شهریور و آذر ماه امسال را پرداخت کرده اما هنوز حق بیمه معوقه دیگر ماه‌های دو سال گذشته را پرداخت نکرده است.

او افزود: این در حالی است که مسئولان اداری کارخانه می‌گویند حق بیمه این دو ماه را علی الحساب پرداخت کرده‌اند و قرار شده است که بیمه مابقی ماه‌ها تا روز یکشنبه قسط بندی شود.

این کارگر ناراضی در ادامه گفت: کارگران بعد از وقفه‌ای دو هفته‌ای، تولید را امروز از سر گرفته‌اند و تا روز یکشنبه هفته آینده به کار ادامه می‌دهند.

او تصریح کرد: کارگران بعد از آن روز در صورتی تولید را ادامه می‌دهند که حق بیمه معوقه‌شان پرداخت شده باشد.

گفتنی است روز دوشنبه(۲۲ دی) نیز قسط اول مطالبات معوقه یک هزار کارگر نورد و لوله صفا در شهرستان ساوه غروب پرداخت شد.

ایلنا در روزهای گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود که شورای تامین ساوه مصوب کرده است در روزهای ۲۱ دی ماه(یکشنبه)، ۱۰ بهمن، ۱۰ اسفند و ۲۵ اسفند، مبلغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، شورای تامین پرداخت حقوق ماه‌های دی، بهمن و اسفند کارگران را به سال آینده موکول کرده است.

این شورا همچنین مصوب کرده است که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه کارگران اواسط این هفته پرداخت شود.

گفتنی است نزدیک به ۶۰ کارگر نورد و لوله صفا روز یکشنبه(۲۱ دی) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود مقابل فرمانداری ساوه تجمع کرده بودند. همزمان بیش از ۱۰۰ کارگر دیگر در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند و در اقدامی اعتراضی و نمادین، تعدادی لاستیک را به آتش کشیدند. کارگران ناراضی روز شنبه نیز تجمع مشابه‌ای را در محوطه کارخانه برگزار کرده بودند.

کارگران این واحد تولیدی پیش از این از تاریخ ۲۷ مهر تا ۱۷ آبان به مدت ۱۸ روز در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و چندین ماه بیمه دست از کار کشیده بودند.

کارخانه نورد و لوله صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز