خبرگزاری کار ایران

هفت سال انتظار کارگران پل میان‌گذر ارومیه برای دریافت سنوات خدمت

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۸۵

«پیش از این قرار بود تا از محل فروش اموال کارگاه، مطالبات کارگران پرداخت شود اما از زمان اتمام پروژه بساط کارگاه به تدریج برچیده شده است و در حال حاضر اموال مشخص و معقولی که کارگران بتوانند توقیف کنند وجود ندارد.»

با گذشت هفت از سال از گشایش پل میان‌گذر دریاچه ارومیه هنوز کارگران شاغل در این پروژه عمرانی موفق به دریافت سنوات پایان کار خود نشده‌اند.

یکی از کارگرانی که در زمان ساخت پل میان‌گذر دریاچه ارومیه در این پروژه عمرانی مشغول به کار بود؛ به ایلنا گفت: نزدیک به ۳۰ کارگر هستیم که با وجود اتمام پروژه هنوز بابت سنوات پایان کار از کارفرما طلبکاریم.

وی گفت: بابت این طلب سال گذشته حدود ۱۶ کارگر این پروژه از شرکت «ایران صدرا» به عنوان مجری پروژه پل میانگذر ارومیه به اداره کار شکایت کردند‌؛ در این رابطه هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار نیز کارفرما را به پرداخت مطلبات قانونی محکوم کرده‌اند.

به گفته این کارگر سابق پل میانگذر دریاچه ارومیه، با وجود آنکه نماینده کارفرما آراء هیات‌های تشخیص و حل اختلاف را پذیرفته است اما تا این لحظه خبری از پرداخت مطالبات معوقه کارگران نیست و به همین دلیل امروز تعدادی از کارگران برای توقیف اموال کارفرما به واحد اجرای احکام اداره کار مراجعه کردند.

وی گفت: پیش از این قرار بود تا از محل فروش اموال کارگاه، مطالبات کارگران پرداخت شود اما از زمان اتمام پروژه بساط کارگاه به تدریج برچیده شده است و در حال حاضر اموال مشخص و معقولی که کارگران بتوانند توقیف کنند وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این حال کارگران شاکی امروز با مراجعه به واحد اجرای احکام اداره کار خواستار توقیف اموال خود شدند.

پل میانگذر دریاچه ارومیه که ۱۷۰۹ متر طول دارد و بر روی دریاچه ارومیه احداثشده‌ است و قسمتی از بزرگراه شهید کلانتری محسوب می‌شود، این پل دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به هم متصل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز