خبرگزاری کار ایران

۵۰۰ کارگر شهرداری خرم‌‌آباد ۵ تا ۷ تا ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۹۵

«علاوه بر تعویق حقوق، حق بیمه آنان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است و این بد حسابی در حالی اتفاق افتاده که سهم ۷ درصدی حق بیمه آنان از حقوق شان کسر می شود.»

۵۰۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد بین ۵ تا ۷ تا ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

این کارگران که به واسطه یک شرکت پیمانکاری در شهرداری خرم‌آباد کار می‌کنند به ایلنا گفته‌اند علاوه بر تعویق حقوق، حق بیمه آنان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است و این بد حسابی در حالی اتفاق افتاده که سهم ۷ درصدی حق بیمه آنان از حقوق شان کسر می شود.

گفته می‌شود بدهی کلان شهرداری به پیمانکاران بخش خصوصی دلیل اصلی این پرداخت نشدن حقوق کارگران است.

در همین رابطه، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرم آباد که وظیفهٔ نظارت بر عملکرد پیمانکاران را بر عهده دارد درباره دلایل تعویق در پرداخت حقوق این کارگران گفت: متاسفانه مشکل اصلی در بدهی هایی است که شهرداری به پیمانکاران دارد.

جلالوند افزود: طرف قرارداد پیمانکاران شهرداری‌های مناطق هستند، اگر این بدهی‌ها وصول شود پیمانکاران هم حقوق کارگران را به موقع پرداخت می‌کنند. در برخی مواقع پیمانکاران بنیه مالی مطلوبی ندارند که بتوانند به موقع مطالبات کارگران را وصول کنند نهایتا شاید بتوانند یکی دو ماه اول را پرداخت کنند اما قطعا به دلیل مشکلات مالی که وجود دارد نمی‌توانند در دراز مدت نسبت به پرداخت به موقع مطالبات حقوقی کارگران درست عمل کنند. بنابراین شهرداری باید نسبت به انجام تعهداتش سرعت عمل بیشتری به خرج دهد تا مطالبات به موقع وصول شود.

وی تعویق در پرداخت حق بیمهٔ کارگران شهرداری را تکذیب کرد و گفت: سازمان پارک‌ها و فصای سبز به عنوان متولی نظارت بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز بار‌ها مراجعات متعددی به کارگران داشته و از آن‌ها خواسته تا اگر مشکل بیمه‌ای از سوی پیمانکار برایشان ایجاد شده آن را سریعا به اداره گزارش دهند ولی تاکنون موردی در این رابطه گزارش نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز