خبرگزاری کار ایران

تجمع بازنشستگان «پارسیلون» مقابل استانداری لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۸۴

«۱۳۴ نفر از بازنشستگان کارخانه نخ پارسیلون که از سال ۹۰ تا ۹۲ بازنشسته شده‌اند، بخشی از حقوق سالهای ۸۷ تا ۹۱ را طلبکارند. همچنین این کارگران سنوات پایان خدمت خود در سال ۹۱ را هم دریافت نکرده‌اند.»

بیش از ۷۰ نفر ازکارگران بازنشسته کارخانه «نخ پارسیلون»واقع در خرم آباد که از سال ۹۰ تا ۹۲ بازنشسته شده‌اند صبح امروز در مقابل استانداری لرستان تجمع کردند. این کارگران همچنان پیگیر دریافت معوقات ۴ ساله حقوقی و سنوات پایان خدمت خود هستند.

به گفته منابع خبری ایلنا در خرم آباد، ۱۳۴ نفر از بازنشستگان کارخانه نخ پارسیلون که از سال ۹۰ تا ۹۲ بازنشسته شده‌اند، بخشی از حقوق سالهای ۸۷ تا ۹۱ را طلبکارند. همچنین این کارگران سنوات پایان خدمت خود در سال ۹۱ را هم دریافت نکرده‌اند. حجم معوقات مزدی این بازنشستگان تا ۱۸ ماه می‌رسد و حقوق پرداخت نشده عمدتاً مربوط به سنوات پایان کار بوده و بخشی از آن نیز شامل عیدی و پاداش و معوقات مقطعی حقوق در فاصلهٔ سالهای ۸۷ تا ۹۱ را شامل می‌شود.

یکی از کارگران بازنشسته کارخانه نخ پارسیلون در این باره به ایلنا گفت: میانگین مبلغ سنوات خدمت ۱۳۴ بازنشسته این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاری‌شان حدود ۲۰ میلیون تومان است. این کارگران با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، پرداخت مطالبات کارگران را به تاخیر انداخته است.

به گفتهٔ وی، در سال جاری کارگران بازنشسته پارسیلون بار‌ها در مقابل ادارات مختلف تجمع کرده‌اند اما کسی به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. امروز هم دو نفر به نمایندگی از سایر بازنشستگان با مسولین استانداری صحبت کردند اما باز هم نتیجه ای نگرفتیم.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: علی رغم شکایتی که توسط کارگران تنظیم شد و همچنین رای دادگاه مبنی بر توقیف اموال کارخانه اما به واسطه رایزنی‌هایی که مدیریت پارسیلون انجام می‌دهد هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌ایم و عملا پیگیری‌هایمان بی‌نتیجه بوده است. به همین دلیل مطابق ماههای گذشته صبح امروز باز هم تعدادی از کارگران بازنشسته این واحد تولید کننده انواع نخ پلی استر در شهرستان خرم آباد در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند تا حداقل صدایشان شنیده شود.

او افزود: کارفرما در توجیه عدم پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه، کمبود نقدینگی و منابع مالی را بهانه می‌کند.

گفته می‌شود، در جریان پیگیری‌های حقوقی کارگران از اداره کار و سایر نهادهای دولتی، بخش کمی از مطالبات حقوقی و سنواتی کارگران بازنشسته(حدود دو تا سه میلیون تومان) پرداخت شده است

لازم به یادآوری است، این واحد در سال ۸۹ به دلیل سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی دولت و ناتوانی مسئولان کارخانه در رقابت با محصولات مشابهه خارجی به مدت سه سال تعطیل اعلام شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز